شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
استاندار قم

حوزه/استاندار قم کنترل بیکاری در استان را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های استانداری برشمرد و گفت: در قدم نخست به دنبال حفظ اشتغال در استان قم بودیم که در این زمینه موفق عمل کرده و روند بیکاری را کنترل کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه بهرام سرمست ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به عملکرد استانداری قم در طی یک سال اخیر اظهار داشت: رویکرد استانداری قم در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان اطلاع‌رسانی به مردم و اصحاب رسانه بوده است و این مهم به‌خوبی تحقق‌یافته است.

وی در ادامه در خصوص آسیب‌های اجتماعی ابراز داشت: به‌هرحال در استان قم نیز مانند سایر استان‌ها با برخی از آسیب‌های اجتماعی روبرو هستیم که باید در جهت رفع آن اقدامات لازم صورت بگیرد و در این میان اولویت باید رفع دغدغه‌های رهبری در این زمینه باشد.

 سرمست به پروژه احداث کمربندی قم اشاره کرد و گفت: این پروژه بااعتبار دو هزار و 100 میلیارد تومان در صورت رفع تعارضات در دهه فجر امسال کلنگ زنی می‌شود که در صورت نهایی شدن اجرای آن پروژه به نام شهید سلیمانی نام‌گذاری خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص بیماری کرونا و میزان آمادگی استان قم در این زمینه تأکید کرد: امروز بلافاصله بعد از ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور به استان‌ها کارگروه سلامت در استان قم تشکیل و جلسه‌ای فوری را برگزار خواهند کرد تا تصمیمات لازم در این زمینه اختصاص شود.

استاندار قم به اهمیت موضوعات اقتصادی در شرایط فعلی کشور اشاره کرد و ابراز داشت: سرمست رویه مدیریت بخش اقتصادی در استان قم را برنامه محوری دانست و تصریح کرد: نباید درگیر و دار بروکراسی‌های اداری بمانیم و باید در این زمینه به صورت میدانی و جهادی به مشکلات مردم و فعالان اقتصادی رسیدگی شود.

سرمست افزود: تشکل‌های اقتصادی استان را در همه مسائل اقتصادی استان شریک خود می‌دانیم و همواره درهای استانداری به روی این عزیزان باز است.

وی کنترل بیکاری در استان را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های استانداری برشمرد و افزود: در قدم نخست به دنبال حفظ اشتغال در استان قم بودیم و در گام بعدی به دنبال بازگرداندن واحدهای راکد در استان به روند تولید هستیم و در این راستا 17 واحد تولیدی استان احیا شد.

سرمست تصریح کرد: نرخ بیکاری در استان قم زیر 11 درصد است که نسبت به سال‌های گذشته روند بهتری داریم.

وی در خصوص پروژه فرودگاه نیز ابراز داشت: در خصوص فرودگاه دستگاه قضایی حکم خلع ید را صادر کرده است اما در این میان حفظ حقوق سرمایه‌گذاران نیز باید مورد توجه قرار گیرد به‌هرحال به دنبال این هستیم که استان قم از نعمت فرودگاه برخوردار شود.

استاندار قم تعامل با مدیریت شهری را یکی از اولویت‌های خود برشمرد و گفت: وی ادامه داد: استانداری با تمام توان از مدیریت شهری قم حمایت خواهد کرد و تقابلی بین شهرداری و استانداری در پروژه‌های شهری وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha