جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار سلیمانی

حوزه/ کنفرانس بین المللی «سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی؛ جغرافیای مقاومت و امنیت جهانی»، با حضور علما و مسئولان ایرانی و غیرایرانی، در محل هتل آفتاب ولایت مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، کنفرانس بین المللی «سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی؛ جغرافیای مقاومت و امنیت جهانی» به منظور تجلیل از شهدای مقاومت، گرامی داشت دهه فجر انقلاب، گامی در جهت انسجام و وحدت امت اسلامی، اعلام همبستگی با جبهه مقاومت  تا خروج آمریکا و ناتو از منطقه و اعلام انزجار از استکبار جهانی و صهیونیسم، در محل هتل آفتاب ولایت مشهد با حضور علما و مسئولان ایرانی و غیرایرانی آغاز به کار کرد.

در این همایش، افخمی، سرکنسول سابق ایران در هرات افغانستان با اشاره به جایگاه شهید سلیمانی در این کشور، اظهار کرد: این شهید در مقطع مقاومت افغانستان چهره ای بسیار ماندگار و اثرگذار داشت. بعد از اینکه استکبار جهانی، طالبان را با مشارکت برخی از کشورهای اروپایی و منطقه تجهیز کردند، این کشور از حالت طبیعی خارج و با هجمه ای از نیروهای وابسته مواجه شد که این کشور را به اشغال خود در آورد.

وی با بیان اینکه نسخه مقاومت در افغانستان از دوران مبارزه با شوروی پیچیده شد، گفت: پس از آن گروه های افراطی با حمایت های کشورهای خارجی در این کشور حاضر شد اما دوام نداشت و مردی مجاهد، توانمند و مقتدر پا به عرصه گذاشت و بزرگان و مجاهدان این سرزمین او را همراهی کردند و در آن فضای بسیار سخت، ملتهب و آسیب پذیر که کسی به فکر مقاومت نبود، سردار سلیمانی جلسه ای تشکیل داد و همه یکصدا گفتند که در برابر متجاوزان داخلی نیز می ایستیم و ایستادند.

افخمی با اشاره به اینکه حضور سردار سلیمانی باعث شد که رزمندگان و فرماندهان افغانستان مجدد خود را احیا کنند و سلاح بردارند، گفت: این شهید با بومی سازی و استفاده از ظرفیت های مردمی و اتکا به خدای متعال توانست جبهه مقاومت را در این کشور شکل دهد و توانستند در برابر همه دشمنی ها ایستادگی کنند.همچنین، حجت الاسلام و المسلمین شریفی، استاد حوزه علمیه خراسان با اشاره به دهه فجر، برگزاری این همایش را در راستای قدردانی از زحمات و مجاهدت های سردار شهید سپهبد سلیمانی عنوان و یادآور شد: تمایلات و تهاجمات خارجی ها و زورمداران در ابعاد فرهنگی، سیاسی و... در کشورهای اسلامی موجب شده که برای مقابله باید تعامل و همکاری داشت.

وی با اشاره به همت مسلمانان کشور عراق در تاکید بر اخراج آمریکایی ها از کشور خویش و مقاومت امت مسلمان فلسطین، از ایستادگی ملت لبنان در برابر صهیونیست غاصب و دفاع مردانه و دلیرانه مردم یمن گفت و اظهار کرد: مقاومت فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و نظامی، مقاومت مطلوب است زیرا تهاجم نیز در همه ابعاد انجام می شود و چه بسا که دشمنی در بعد فرهنگی مهمتر می باشد.

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه عمل به امر ایستادگی بسیار مهم و سخت می باشد، اظهار کرد: آیه ۱۱۲ سوره هود که از سخت ترین آیاتی است که بر پیامبر(ص) نازل شده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد هادی IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    0 0
    خیلی غمگین شدم وقتی گفتند سردار دل ها شهید شده است.