پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
00

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با دعوت از همه اقشار مختلف مردم برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: همه مردم ایران برای گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و مقابله با زیاده خواهی ها، تهدیدات و طمع ورزی های دشمنان به صورت با شکوه در راهپیمایی حماسی ۲۲ بهمن شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در مراسم جشن دهه مبارک فجر در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس افزود:  همانگونه که در زمان پیروزی انقلاب همه با هم بودیم، امروزه و در ۲۲ بهمن نیز باید همه  با هم در صحنه حضور به هم رسانیم.
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: هر گونه سیاست گذاری، عملکرد، تلاش ، بیان، ادبیات و نگاهی که بتواند همه را به سمت بودن با هم دعوت کند مطلوب الهی است.

وی افزود: هر تلاشی که چتر "همه با هم بودن" را بیشتر بگستراند، در خط ۲۲ بهمن است و این درس را باید از خود ۲۲ بهمن بگیریم.
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با اشاره اینکه هر روز خداوند یک یوم الله است، گفت: دهه مبارک فجر پیروزی انقلاب اسلامی ایام الله بزرگ خداوند است.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که قدرت های شرق و غرب به هیچ وجه نمی خواستند انقلاب مردم ایران به پیروزی برسد، ولی اراده مردم ایران که متکی به کمک الهی بود، بر آنها غالب شد، وی گفت: این یوم الله است.
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دارای مولفه ها مهم اجتماعی است، گفت: در این ایام، هم  لازم است رابطه آن روز را با خداوند ببینیم  و بیاد بیاوریم و هم ضروری است از آن روز و مولفه های آن روز، الگو برداری کنیم.
وی ادامه داد: یاد خداوند،  زدودن رسوبات نسیان و غفلت نسبت به انقلاب اسلامی و الگوبرداری از آن واحیای ارزش های این انقلاب  و باز تولید مولفه های آن، امور مهمی است که در هنگام  مرور خاطرات انقلاب و گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر باید مورد توجه ما باشد.
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با اشاره به آیه ۱۱۴ سوره مانده گفت: قرآن وقتی یوم الله را مطرح می کند، "بودن همه با هم" را مطرح می نماید، زیرا تعبیر "لاولنا وآخرنا" در آیه زیر به معنای آن است که چتر یوم الله عید بر روی همه ملت بگسترد ((قَالَ عِیسَی ابْنُ مَرْیَمَ اللَّهُمَّ رَبَّنَا أَنْزِلْ عَلَیْنَا مَائِدَةً مِنَ السَّمَاءِ تَکُونُ لَنَا عِیدًا لِأَوَّلِنَا وَآخِرِنَا وَآیَةً مِنْکَ َارْزُقْنَا وَأَنْتَ خَیْرُ الرَّازِقِینَ).
وی ادامه داد: وقتی چیزی عید و جشن می شود، مربوط به همه است، در  انقلاب همه بودند و امروز هم باید سعی کنیم همه ملت با هم باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با بیان اینکه همه، همه را بفهمند، گفت: هم در روز راهپیمایی، هم در برنامه های انقلاب و جامعه، هم در انتخابات، همه باید با هم باشند، و همه، خواهان هم باشند، و همه چتر همه را بیشتر بگسترانیم.
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در پایان با اشاره به این که عید  و یوم الله از نگاه قرآن کریم تفضلی از سوی خداوند و بروز نشانه ای از اوست، گفت: خداوند جایی است که همه با هم باشند ( یدالله مع الجماعه)، وقتی همه با هم بودند و خداوند هم با آن هاست، و وقتی خداوند با آن ها بود رزق، اقتصاد، تلاش و پیشرفت نیز محقق می شود.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha