جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

حوزه/ نشست علمی «آشنایی با نظام فکری رهبر معظم انقلاب» با حضور طلاب، اساتید و کادر مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، خانم ندا یعقوبی شریف در نشست علمی «آشنایی با نظام فکری رهبر معظم انقلاب» در جمع طلاب، اساتید و کادر مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان گفت: فاصله ذهنی بین ولیّ یک جامعه و مردم جامعه مشکل ساز است، در آیات قرآن اشاره شده است که  این فاصله ذهنی برای انبیاء (به عنوان مثال  در مورد حضرت موسی(ع)  مشکل ایجاد کرده است و در جامعه ما هم این فاصله وجود دارد.

وی با اشاره به موضوع نفوذ با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) گفت: دو نوع نفوذ وجود دارد نفوذ فردی و جریانی که مهمترین و خطرناکترین نفوذ، نفوذ جریانی است

کارشناس حوزوی ادامه داد: نفوذ جریانی، یعنی شبکه‌سازی در داخل ملّت. افراد را جذب کنند، یک هدف جعلی و دروغین مطرح کنند و افراد مؤثّر را، افرادی که می توانند در جامعه اثرگذار باشند، بکشانند به آن سمت مورد نظر خودشان و سمت مورد نظر آن ها  از تغییر باورها، تغییر آرمانها، تغییر نگاه‌ها، تغییر سبک زندگی و کاری کنند که این شخصی که مورد نفوذ قرار گرفته است،  همان چیزی را فکر کند که آن آمریکایی فکر می کند.

یعقوبی شریف به راهکار هایی جهت خنثی نمودن نفوذ جریانی پرداخت و گفت: ملت ایران باید برای خنثی نمودن این نفوذ، تمام بیانات رهبر معظم انقلاب را پیگیری کنند و همه آثار قلمی ایشان اطلاع کافی داشته باشند، سردار سلیمانی( آن شخصی که در قله معنویات بود) با سه بار قسم جلاله الله بر تأکید گفته اش، یکی از شئون خوشبختی را  ولایت مداری مطرح می کند و از ملت می خواهد که از این پیر فرزانه حمایت کرده و از ایشان پیروی کنند، اگر در زندگی نامه شهدای مدافع حرم نگاهی بیندازیم نکته کلیدی  و راز شهادتشان، اطاعت از مقام عظمای ولایت بود.

وی در ادامه به بیان یکی از ویژگی های بارز امام خامنه ای پرداخت و گفت: تفاوتی که حضرت آقا نسبت به تمام هم مبارزانش در طول این سالیان دراز دارد این است که برخلاف عده ای که فقط به دنبال مبارزه یا روشنفکری رفتند ایشان هر دومقوله را با هم  دنبال کرده و از آن کوتاه نیامدند و وحدت رویه در تمام آثار رهبر از جمله ویژگی های دیگر ایشان است.

یعقوبی شریف اظهار کرد: در تمام آثار رهبر سه ویژگی اساسی وجود دارد، اتصال به منبع وحی قرآن و روایت، رعایت تقوا، مطالعه دقیق و عمیق تاریخ. ایشان در همان زمان حکومت نظامی و قبل از پیروزی انقلاب با وجود محدودیت شدیدی که وجود داشت به سخنرانی و تألیف کتاب پرداختند و تا حال حاضر ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha