چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 887997
۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴
شکرگزاری

حوزه/ امام صادق علیه السلام فرمود: شکر نعمت، دوری گزیدن از محرمات است، و تمام سپاسگزاری به گفتن «الحمدلله رب العالمین» است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «واژه های اخلاقی از اصول کافی» اثری از مرحوم آیت الله علی مشکینی است که در آن، نکاتی زیبا و قابل استفاده پیرامون مباحث مختلف اخلاقی آمده و «حوزه نیوز» منتخبی از این نکات را در شماره های گوناگون تقدیم علاقمندان می نماید.

* شکرگزاری

۱. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: خداوند درب شکر و سپاسگزاری را به روی بنده ای نگشاید مگر اینکه درب فزونی و فراوانی هم به رویش گشوده گردد.

۲. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: خورنده سپاسگزار، اجرش مانند روزه دار خدا جوست و تندرست شکرگزار اجرش مانند اجر گرفتار صابر است و عطا کننده سپاسگزار اجرش مانند اجر محروم قانع است.

۳. امام صادق علیه السلام فرمود: شکر نعمت، دوری گزیدن از محرمات است، و تمام سپاسگزاری به گفتن «الحمدلله رب العالمین» است.

* شماتت

۱. حضرت صادق علیه السلام فرمود: در گرفتاری برادر (دینی) خود اظهار شادی و شماتت مکن تا (در نتیجه عمل بد تو) خداوند به او ترحم کند، و آن گرفتاری را به سوی تو بگرداند، و فرمود: هر کس به مصیبتی که به برادر (دینی اش) رسیده، شاد کام شود، از دنیا نرود تا خودش گرفتار آن شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha