چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دعا

حوزه/ به همت محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)، بسته موضوعی اعمال و دعاها در رفع گرفتاری، در پایگاه حوزه‌نت منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به همت محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)، بسته موضوعی اعمال و دعاها در رفع گرفتاری، در پایگاه حوزه‌نت منتشر شد.

فلسفه بلا و گرفتاری، دعاهای معصومان در رفع گرفتاری، دعای رفع گرفتاری و اندوه، دعای بیست و سوم از صحیفه سجادیه (دعا در طلب عافیت)، دعای حضرت یوسف علیه السلام در چاه، دعای امام صادق علیه السلام برای رفع گرفتاری، نقش توسل در رفع گرفتاری و توصیه‌های علما برای رفع گرفتاری از جمله مطالب خواندنی این بسته موضوعی است.

در ابتدای این بسته می‌خوانیم: "برای هر کسی ممکن است در زندگی‌اش مشکلات و موانعی پیش بیاید. به طور کلی زندگی هیچ‌گاه خالی از مشکلات و موانع نیست. چون همان طور که خداوند در سوره بلد نیز اشاره می‌کند انسان را در رنج و سختی‌ها آفریده است. اما سؤال این است که راه عبور از این مشکلات چیست؟ آن چه که در درجه اول برای هر انسانی لازم است صبر و بردباری است. صبر به این معنا نیست که انسان دست روی دست بگذارد و برای رفع مشکلاتش اقدامی نکند. بلکه مراد این ایت که انسان تاب و قرار خود را از دست ندهد و بتواند خود را کنترل کند و برای حل مشکلات خود فکر و اقدام کند. اما در این میان برخی اعمال دیگر نیز هست که می‌تواند به یاری انسان بیاید و امدادهای الهی را در حل این مشکلات و گذراز موانع موجود جلب نماید. در این باره توصیه‌هایی از بزرگان نقل شده است."

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha