پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 889378
۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۲
پلیس فیلیپین از جامعه اسلامی عذرخواهی کرد

حوزه/ در پی اعتراضات گسترده به دستورالعمل گردآوری فهرست دانش پژوهان مسلمان در فیلیپین جهت نظارت بیشتر، پلیس منطقه ای مانیل نسبت به این اقدام عذرخواهی کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thestar، پلیس منطقه ای مانیل، پایتخت فیلیپین به خاطر صدور دستورالعملی برای گردآوری فهرستی از دانش پژوهان مسلمان در دبیرستان ها، دانشکده ها و دانشگاه ها در پایتخت از جامعه اسلامی عذرخواهی کرد.

 در جلسه سازمانی کمیته ویژه پارلمان فیلیپین پیرامون موضوع صلح ، آشتی و وحدت ، ژنرال برناب بالبا رئیس پلیس منطقه ای مانیل اذعان داشت که «نقص در برقراری ارتباطات» در انتشار این دستورالعمل وجود  داشته که باعث اعتراضاتی در مردم به ویژه چندین نماینده مجلس شده است.

بالبا گفت: ما از این شکست در ارتباطات ابراز شرمندگی می کنیم و در آینده برای ممانعت از شکاف در جامعه و اینکه چطور اهداف مان را بیان کنیم بیشتر مراقب و کوشاه خواهیم بود.

چند نماینده و سخنگوی منطقه ای در فیلیپین این دستورالعمل را محکوم کرده بودند.  

موجب حاتمن نماینده باسیلان گفت: این تصور که هر مسلمانی تروریست می باشد و فهرست کردن اسامی دانش پژوهان مسلمان برای نظارت احتمالی یکی از بزرگترین شسکت های اطلاعاتی پلیس در تاریخ ما محسوب می شود. این نقص در ارتباطات ما است که باعث ایجاد نگرانی و ارعاب در میان برادران و خواهران مسلمان ما شده است. به همین دلیل ، ما عمیق ترین عذرخواهی خود را از آنها ابراز می کنیم. 

وی توضیح داد که اداره کل پلیس منطقه ای پایتخت با ارسال درخواستی از مرکز پلیس سلام (مرتبط با مسلمانان) خواستار اطلاعات آماری در مورد  دانش آموزان مسلمان ثبت نام شده در دبیرستان ها و دانشکده ها در پایتجت شده و این دستورالعمل به تمامی مدیران منطقه فرستاده شده است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha