جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد، رسیدگی به نیازمندان را وظیفه ای همگانی دانست و گفت: وظیفه حکومت، نافی وظیفه جامعه نیست و انسان‌ها موظّف‌اند که به معنای واقعی کلمه به یکدیگر کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با مسئولان استانی، با گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری، بر اهتمام ویژه مردم به این مهم و کمک به نیازمندان با استفاده از روش‌های نوین الکترونیکی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مکتب تشیع مشحون از الگوهای برجسته در کمک‌رسانی به نیازمندان است، اظهار کرد: الگوسازی سرمایه اصلی فرهنگ‌سازی است؛ چنانچه در ادبیات قرآنی ما کلمه اسوه درباره نبی مکرم اسلام «لَقَدْ کانَ لَکمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» و حضرت ابراهیم(ع) «قَدْ کانَتْ لَکُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فِی إِبْراهِیمَ وَ الَّذِینَ مَعَهُ» استفاده شده است.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه بهترین روش تبیین مقصود، معرفی الگو و بهترین راه رشد تلاش برای شباهت‌یابی با اسوه‌هاست، افزود: هادیان جامعه در مسیر تلاشگری خود برای هدایت، از اسوه‌های بی‌بدیل و طرازهای قدسی چون اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در بیاناتِ امام خامنه‌ای عزیز نیز برای تبیین مقصود شمولیت احسان و خیرخواهی در آحاد جامعه از همین روش استفاده شده است، ایشان در جمع مداحان به مناسبت میلاد ام‌الائمه صدیقه طاهره(س) بعد از ذکر عظمت آن حضرت، از میان سیره عملی آن بانوی بزرگوار فرازی را انتخاب می‌کنند که نیاز جدی جامعه ماست و درد مهمی را دوا می‌کند.

وی افزود: نکته ظریفی که مقام معظم رهبری از این داستان استخراج کرده و آن را پررنگ می‌کنند، همگانی بودن وظیفه رسیدگی به نیازمندان است، زیرا این مهم صرفاً یک کار حاکمیتی نیست تا افراد بتوانند از زیر آن شانه خالی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: وظیفه حکومت، وظیفه جامعه را نفی نمی‌کند. انسان‌ها در جامعه موظّف‌اند که به معنای واقعی کلمه به یکدیگر کمک بکنند؛ هم کمک مالی، هم کمک فکری، هم کمک آبرویی، انواع و اقسام کمک‌ها باید در جامعه شکل بگیرد که این درس فاطمی و معرفت فاطمی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha