سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 889608
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
سپاس پرستار

حوزه/ امروز که ویروس کرونا دامن گسترده و چهرۀ کریه خود را نشان می دهد، باز هنگامۀ هنرآفرینی ملت ایران و بخصوص فرزندان سفید پوش آن فرارسیده است. پزشکان و پرستارانی که بارها و بارها در بزنگاه های خطر، اصل و جوهرۀ خود را نشان داده و پیروزمندانه از میادین امتحان بیرون آمده اند

خبرگزاری حوزه | ملت بزرگ ایران که امروز نمونه و الگوی عملی و مقتدای راستین ملت های ظلم ستیز و ستم سوز شده است، به راستی که از مردم زمان صدر اسلام و اصحاب رسول خدا (ص)، مولای متقیان (ع) و حسنین علیهم السلام بهترند و این در صورتی است که به فرمودۀ آن یگانۀ دوران، آنها محضر پیامبر اسلام (ص) و ائمۀ هدی علیهم اسلام را درک نکرده و هم نفس آن روح های بزرگ و انسان های کامل نبوده اند.

در نیم قرن گذشته که کشتی انقلاب اسلامی در میانۀ موج های خروشان و گرداب های سهمگین شناور بوده و بادهای بلاخیز بر سرش وزیدن می گرفت، این ملت ایران بود که با اتکا به خدا، تمام وجود خود را به قربانگاه بلا آورد و با نثار جان، مال و فرزندان خویش، آرزوی تاریخی انبیای الهی را تحقق بخشید و قهرمان تاریخ معاصر و محرک اصلی تحولات آن شد.

ملت ایران در میان آزمون های سخت و امتحان های دشوار رشد کرده، روئین تن شده و ارادۀ خود را بر حوادث واقعه تحمیل کرده است. این ملت در گذر زمان به حدی از توانایی، بلوغ و بالندگی رسیده است که می تواند از هر گذرگاه تنگ و تاریکی به سلامت و سرافرازانه عبور کرده و همگان را به شگفتی وادارد.

امروز هم که ویروس کرونا دامن گسترده و چهرۀ کریه خود را نشان می دهد، باز هنگامۀ هنرآفرینی ملت ایران و بخصوص فرزندان سفید پوش آن فرارسیده است. پزشکان و پرستارانی که بارها و بارها در بزنگاه های خطر، اصل و جوهرۀ خود را نشان داده و پیروزمندانه از میادین امتحان بیرون آمده اند، دوباره عزم میدانی دیگر کرده و دل به دریای بلا سپرده اند. آنها بخصوص در هشت سال جنگ تحمیلی بار سنگین امداد و نجات رزمندگان اسلام را بر دوش کشیده اند و پس از آن نیز هماره از سلامت جامعۀ خویش صیانت و پاسداری کرده اند. کاهش اعجاب انگیز مرگ و میرهای ناشی از بیماری، رشد چشمگیر سلامت عمومی، پیشرفت های محیرالعقول علوم پزشکی در همۀ عرصه های آن، افزایش سن امید به زندگی و اختصاص سهم بالایی از رشد علمی به شاخه های مختلف علم پزشکی مدیون این سفید پوشان عاشق است.

اما شاید هیچ کدام از مقاطع حساس تاریخی این قشر فرهیخته به اندازۀ امروز پر تلاطم و نفس گیر نبوده است. دست و پنجه نرم کردن با ویروس جهش یافته ای که از قدرت تکثیر فوق العاده ای برخوردار است از یک سو و امید بخشیدن به ملتی که از هر طرف زیر تهاجم رسانه های دشمن قرار گرفته از سوی دیگر، ارزش و اهمیت کار این خط شکنان بی سنگر را دو چندان کرده است.

بی شک در این آزمون تاریخی نیز ایمان، اراده و همت بلند این قشر اجتماعی و همۀ مجاهدان عرصۀ بهداشت و سلامت عمومی، بر این مهمان ناخوانده فایق خواهد آمد و سایۀ شوم آن را از سر ملت ما کوتاه خواهد کرد.

ملت ایران ارزش این فداکاری ها را می داند و با دیدۀ تکریم و احترام به فرزندان سفید پوش خویش  می نگرد و از صمیم دل قدردان زحماتشان بوده و به آنها افتخار می کند.

و چرا چنین نکند وقتی پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله یک شبانه روز پرستاری را موجب حشر با ابراهیم خلیل الله، عبور برق آسا از پل صراط و پاکی از گناهان دانسته و می فرماید:

«کسی که یک روز و یک شب پرستاری بیماری را به عهده بگیرد، خداوند او را با ابراهیم خلیل علیه السلام محشور می کند. پس همچون درخشش برقی از صراط عبور می کند و کسی که در برطرف کردن نیازهای مریض تلاش کند و نیازهای او را برآورد، همانند روزی که از مادر متولد شده است، از گناهان پاک می شود. » (بحارالانوار، ج ۷۶، ص ۳۶۸)

اکبر مظفری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha