پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
هلال احمر

حوزه/ بیماران با وضعیت حاد در بیمارستان‌ها می‌مانند و تحت خدمت رسانی قرار می‌گیرند و تنها افرادی که مرخص شده یا درمان سرپایی داشتند به نقاهتگاه منتقل خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بهمن سبحانی رئیس ستاد کرونای جمعیت هلال‌احمر با اعلام این خبر گفت: این نقاهتگاه‌ها شامل یک فضای بزرگ درمانی است که قرار است در آن‌ها ۲ هزار و ۶۰۰ تخت برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا قرار داده شود.

 رئیس ستاد کرونای جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: این مراکز تنها پذیرای افرادی است که بخاطر ریسک بالا امکان نگهداری آنان در خانه وجود ندارد و قرار است هر فرد هم به مدت ۱۴ روز در این نقاهتگاه‌ها نگهداری شوند، در واقع این نقاهتگاه‌ها به صورت مجزا برای خانم‌ها و آقایان به صورت جداگانه راه‌اندازی خواهد شد.

سبحانی با بیان اینکه این اشخاص برای طی دوره بیماری خود بعد از ترخیص از بیمارستان به نقاهتگاه منتقل شده و تحت مراقبت قرار می‌گیرند تا بعد از بهبود کامل به شرایط عادی جامعه برگردند، افزود: بیماران با وضعیت حاد در بیمارستان‌ها می‌مانند و تحت خدمت رسانی قرار می‌گیرند و تنها افردی که مرخص شده یا درمان سرپایی داشتند به نقاهتگاه منتقل خواهند شد.

رئیس ستاد کرونای جمعیت هلال احمر از راه اندازی ۲ هزار و ۶۰۰ تخت بعنوان نقاهتگاه هلال احمر برای نظارت بر روند درمان بیماران ترخیص شده مبتلا به ویروس کرونا در ۶ استان درگیر با کرونا با الگوهای مختلف درمانی و تغذیه‌ای خبر داد و گفت: در گام نخست راه اندازی این نقاهتگاه‌ها در ۶ استان کشور در دستور کار این ستاد است.

سبحانی در پاسخ به این سوال که آیا در زمان حاضر نیروهای امدادرسان هلال احمر در ورودی استان‌های کشور طرح غربالگری و تب سنجی را انجام می‌دهند، نیز اظهار داشت: بله این اقدامات غربالگری و تب سنجی با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال انجام است که در این طرح سه هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای داوطلب امدادی جمعیت هلال احمر مشارکت و فعالیت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha