جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتاب بیع میرزای شیرازی

حوزه/ مرکز تراث سامرا کتاب بیع آیت الله میرزای شیرازی را به عنوان آخرین بحث مطرح شده توسط این عالم مجدد در نجف اشرف منتشر کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه همزمان با سالروز هجرت آیت الله العظمی سید محمدحسین شیرازی(ره) معروف به میرزای شیرازی از نجف شرف که در 15 رجب 1291 قمری واقع شد و در آخر ماه شعبان در شهر مقدس سامرا مستقر شد، مرکز تراث سامرا کتاب بیع را به عنوان آخرین بحث مطرح شده توسط این عالم مجدد در نجف اشرف را منتشر کرد.

این کتاب تقریر بحث بیع سید شیرازی است که توسط شاگرد برجسته ایشان سید ابراهیم دامغانی تقریر شده است و در آن علاوه بر کتاب بیع برخی ملحقات مربوط به ربا، بیع صرف، مسائلی از خیار غیب، خیار حیوان، بیع وقف و ولایت بر یتیم که معمولا به کتاب بیع ملحق می شود گنجانده شده است.

مباحث این کتاب در نجف اشرف و قبل از مهاجرت میرزای شیرازی به سامرا نگارش شده است و با توجه به مقام بلند علمی وی که به سید مجدد شهرت دارد، از اهمیت بالایی در میان علما و محققان برخوردار است.

مرکز تراث سامرا پیش از این نیز کتاب مباحث فی کتاب الطهارة را به قلم مصنف منتشر کرده است که آن نیز تقریر مباحث سید مجدد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha