پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 890915
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷
کتاب

حوزه/ کتاب اصول و مقدمات تفسیر از سری کتاب‌های درسی مقطع کارشناسی رشته علوم و قرآن و حدیث نوشته حجت‌الاسلام علی فتحی منتشر شد.

به گزارش  خبرگزاری حوزه، کتاب اصول و مقدمات تفسیر از سری کتاب‌های درسی مقطع کارشناسی رشته علوم و قرآن و حدیث از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مرکز توسعه آموزش و پژوهش عالی قرآنی کشور منتشر شد.

 اصول و مقدمات تفسیر، یکی از دانش‌های بنیادین و ضروری تفسیر قرآن است که فهم و تفسیر صحیح قرآن برآن استوار است. بر این اساس، سعی شده مهم‌ترین اصول مقدماتی تفسیر، بر پایه دیدگاه‌های مشهور و با رویکرد آموزشی تبیین شود، تا خواننده ضمن آشنایی با مقدمات مورد نیاز تفسیر، از مبانی نظری تفسیر و قواعد کاربردی  تفسیر قرآن بهره لازم را بدست آورد و در فهم آیات قرآن، از دچار شدن به پاره‌ای لغزش‌ها در امان باشد.

خاطر نشان می شود: کتاب حاضر بر اساس سرفصل مصوب اصول و مقدمات تفسیر، در ۱۵درس و در قالب سه بخش؛ مبانی و قواعد تفسیر کوشیده است به این مهم نائل شود. این اثر با حمایت مرکز هماهنگی و توسعه آموزش عالی قرآنی کشور تدوین و به عنوان منبع آموزشی درس اصول و مقدمات تفسیر رشته علوم قرآن و حدیث معرفی و توسط علی فتحی عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نگارش شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha