شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حرم

حوزه/ آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در روزهای سخت مبارزه با کرونا، به مستاجران موقوفات خود پرداخت دو ماه اجاره را بخشید و از خیرین و صاحبان اموال برای توجه بیش از پیش به نیاز نیامندان دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آخرین روزهای سال ۹۸ درحال سپری شدن است اما خیابان‌های اصلی شهر قم خالی از شهروندان است و افراد کمتر بر روی سنگ فرش‌های بازارها و داخل مغازه‌ها به چشم می‌خورند.
قرنطینه خانگی که برای پیشگیری از شیوع یک ویروس منحوس فراگیر شده مغازه‌ها را خلوت و کسب و کار را به کسادی کشانده است.

لباس فروشی که در خیابانی منتهی به حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) فعالیت دارد، از کاهش چشمگیر درآمد خود خبر می‌دهد و می‌گوید: مردم برای پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری از منزل بیرون نمی‌آیند و برخی از کاسب‌ها هم مغازه خود را بسته‌اند.
کسب و کارهایی که داشتند به داغی بازار خود می‌رسیدند حالا با سرمای کرونا روبرو شده‌اند و نه فقط درآمدی ندارند بلکه خرج خود را هم در نمی‌آورند و توان پرداخت قسط‌ وام‌های بانکی را ندارد اما قم شهر کریمه اهل‌بیت(س) است و مردم روزی‌خوار بانوی کرامت هستند و به ایشان چشم امید دارند.

حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها در این روزهای سخت از عموم خیرین و صاحبان اموال دعوت می‌کند تا به نیازهای نیازمندان بیش از پیش توجه و در تسهیل شرایط سختی که برخی مردم دارند مشارکت کنند.
این آستان خود نیز به کمک کسبه و بخشی از مردم شهر آمده است و اجاره بهای اماکن خود را به مستاجران بخشیده است.

هادی محمودنژاد معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از اهتمام این آستان مقدس نسبت به حمایت از اقشار مختلف مردم در زمان بحران یاد کرده و می‌گوید: به دستور آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس، همه مستاجران آستان از پرداخت اجاره در ماه‌های اسفندماه ۹۸ و فروردین ماه ۹۹ معاف شده‌اند.

بخشی از املاک و موقوفات شهر قم متعلق به حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیهاست و این خبر موجب شادی خانواده‌های بسیاری شده است.

در مکتب کریمه اهل‌بیت(س) درس کرامت و بخشیدگی به پیروان این مکتب آموخته شده است و اکنون برخی از مردم ایران با نگاه به همین آموزه‌ها در گوشه و کنار این کشور اسلامی با هر راهکار و روشی درحال کمک به نیازمندان هستند که امیدواریم این کمک‌ها هر روز بیشتر و بیشتر شود.

آخرین روزهای سرد سال درحال سپری شدن است اما گرمای بهار، بهار کرامت و مهربانی زودتر از هر زمان دیگری به میان مردم قم آمده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha