جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 891020
۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
شهید

حوزه/ حاجیه خانم «صاحبه یوسفی» مادر بزرگوار شهید «رضا محمدی» به لقاءالله پیوست و در جوار مزار فرزند شهیدش به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حاجیه خانم «صاحبه یوسفی» مادر بزرگوار شهید «رضا محمدی» از شهدای دفاع مقدس، بر اثر بیماری و کهولت سن به رحمت ایزدی پیوست و طی مراسمی در جوار مزار فرزند شهیدش در آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر (ع) به خاک سپرده شد.

داماد این بانوی انقلابی و ایثارگر، شهید محمود هاشمی سنجانی پیشکسوت سپاه قم و از شهدای مدافع حرم در سوریه و فرزند شهید حجت الاسلام علی هاشمی سنجانی نماینده اراک در نخستین دوره مجلس شورای اسلامی و از شهدای انفجار هفتم تیر سال ۱۳۶۰ است.

«رضا محمدی علی آبادی» فرزند اسماعیل در تاریخ ۱۴ اردیبهشت سال ۱۳۳۹ در روستای علی آباد از توابع اردستان به دنیا آمد؛ پس از گذراندن پایه سوم ابتدایی در روستا، بدلیل انتقال خانواده به قم، سال چهارم را در مدرسه شبانه‌ای در این شهر گذراند و سپس به منظور کمک به معیشت خانواده به شغل‌هایی همچون نجاری، چله دوانی و کشبافی در تهران و قم روی آورد.

با اوج گرفتن قیام مردم قم علیه رژیم ستمشاهی، به طور چشمگیری در تظاهرات مردمی شرکت می‌کرد به طوری که یک بار به دست شهربانی قم دستگیر و مدتی بازداشت شد.

شهید رضا محمدی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با شکل گیری کمیته اسلامی، با بسیج و کمیته‌های انقلاب همکاری می‌کرد؛ با آغاز جنگ تحمیلی، همراه با عشایر باختران عازم جبهه شد و در سومار و گیلانغرب و سرپل ذهاب، در سمت دیده بان به دفاع از میهن اسلامی اهتمام ورزید.

شهید محمدی اهل سجده‌های طولانی بود، خانواده را به رعایت حجاب و دستورات اسلامی سفارش می‌کرد و هنگامی که به مرخصی می‌آمد، زودتر از موعد به جبهه بر می‌گشت و می‌گفت «نمی توانم ببینم رزمندگان غیور با دشمنان اسلام نبرد می‌کنند و من در مرخصی باشم»

این بسیجی شهید سرانجام در تاریخ دوم اسفند سال ۱۳۶۱، هنگامی که ۲۲ سال سن داشت، در منطقه قصر شیرین بر اثر ترکش خمپاره نیمی از سرش جدا شد و به فوز عظیم شهادت نایل آمد.

شهید رضا محمدی در یکی از نامه هایش پس از تقدیم درود بر امام خمینی و شهیدان و رزمندگان چنین نوشته است: «سپاس خدایا که توان و سعادت آن را به ما دادی که در جبهه‌های حق علیه باطل حضور بهم رسانیم و با دشمنان اسلام بجنگیم و در این مکان مقدس عبادت تو را کنیم.

ای خدای مهربان از تو می‌خواهیم که به همه ما خلوص نیت عطا کنی و ما را به خودمان وا نگذاری که از یاد تو برویم؛ خدایا به ما حلوص نیت عطا کن تا هر کاری که می‌کنیم برای تو باشد و عبادتی که می‌کنیم برای تو باشد و حرکتی که می‌کنیم بخاطر رضایت تو باشد و فقط هدفمان خدا باشد».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha