جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ احمد کریمه

حوزه/ شیخ کریمه گفت: تراکم و تجمع مردم در مساجد زمینه را برای شیوع ویروس کرونا فراهم می کند و از این رو باید این تجمع ها برای پیشگیری از انتشار ویروس تعطیل شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه شیخ احمد کریمه استاد فقه دانشگاه الازهر در واکنش به تعطیل شدن نماز جمعه در مساجد کشورهای عربی و تعطیل شدن نمازهای جماعت و تجمع ها به خاطر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: پیامبر(ص) فرمود: «آسان بگیرید و سخت نگیرید» و در این زمینه نیز به نظر می رسد تراکم و تجمع مردم در مساجد زمینه را برای شیوع ویروس کرونا فراهم می کند و از این رو باید این تجمع ها برای پیشگیری از انتشار ویروس تعطیل شود و البته این ممنوعیت را وزارت بهداشت به نماز جمعه و دروس مساجد و عبادتگاه های اهل کتاب ابلاغ کرده است، زیرا اقدامات و تدابیر پزشکی برای حفظ بهداشت و سلامت شهروندان بر عهده وزارت بهداشت است.

احمد کریمه ادامه داد: وزارت اوقاف نیز تاکید کرده هنگامی که خطر شیوع ویروس کرونا جدی باشد مردم و شهروندان می توانند در نماز جمعه حاضر نشوند، زیرا پیامبر نیز به حفظ جان انسان ها متعهد بود و این از برترین ضرورت های موجود است.

وی خاطرنشان کرد: شرط برپایی نماز جمعه، حفظ سلامت و جان انسان ها در برابر هر خطری از جمله این ویروس است که تا کنون هم دارویی برای آن یافت نشده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha