جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 891291
۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
پایگاه

حوزه/ مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در جدیدترین محصول برخط خود، پایگاه ارزشمند قاموس نور را به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی و در اختیار جامعه علمی کشور قرار داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) در جدیدترین محصول برخط خود با هدف دسترسی سریع کاربران به اطلاعاتِ مفید و مورد نیاز حول لغاتی که حین پژوهش‌های خود به آن‌ها برخورد می‌کنند، پایگاه ارزشمند قاموس نور را به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی و در اختیار جامعه علمی کشور قرار داد.

گفتنی است این خدمت که حاصل تلاش چندین ساله و بی‌وقفۀ گروهی از پژوهشگران علوم اسلامی و همراهی جمعی از کارشناسان فنی در حوزه نرم افزار است با ارائه معتبرترین لغت‌نامه های موجود در کنار قابلیت‌های به‌روز پژوهشی، بهترین پاسخ ها، از میان مداخل و توصیفات منابع لغوی را در اخیتار کاربر قرار می‌دهد.

لازم به ذکر است، هدف پایگاه قاموس نور در فاز اول، ارائه موتور جستجویی هوشمند در جهت ارانه بهترین و نزدیک‌ترین پاسخ نسبت به درخواست کاربر می‌باشد. در این فاز از پایگاه علاوه بر ارائه «مداخل» و «توصیفات» متناسب با در خواست کاربر اطلاعات جانبی دیگری نیز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که عبارتند از:

● توصیف ریشه مداخل

● مترادفات مداخل

● مداخل مرتبط با مدخل مورد نظر

● روایات مرتبط با مداخل

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دسترسی به پایگاه لغت‌نامه قاموس نور به آدرس https://qamus.inoor.ir مراجعه فرمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha