شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
زاکانی

حوزه/ ظرفیت‌های مردمی بی شماری در جامعه وجود دارد که با استفاده از این ظرفیت‌ها با حرکت جهادی می‌توان باری از دوش دولت برداشت و در این راستا قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س) برای مقابله با کرونا در شهر قم شکل گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  دکتر زاکانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم  که در سالن جلسات مجتمع فرهنگی نور برگزار شد، با اشاره به ابعاد گسترده بیماری کرونا گفت: ظرفیت‌های مردمی بی شماری در جامعه وجود دارد که با استفاده از این ظرفیت‌ها با حرکت جهادی می‌توان باری از دوش دولت برداشت و در این راستا قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س) برای مقابله با کرونا در شهر قم شکل گرفت.

وی با اشاره به تعداد نیروهای قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س) اظهار کرد: حدود ۶ هزار نیروی جهادی برادر و خواهر اعم از طلبه، دانشجو و پزشک در این مجموعه هستند، نمایندگان استاندار قم و دانشگاه علوم پزشکی قم هم در مجموعه حضور دارند و نهادسازی نوینی را در قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س) شاهد هستیم.

دکتر زاکانی خاطرنشان ساخت: در پی شیوع بیماری کرونا شاهد قم هراسی بودیم و یک دلیل آن، عدم شناخت و دقت لازم در خصوص این بیماری بود که باید غفلت زدایی و روشنگری صورت بگیرد، دلیل دیگر مواجهه با شهر قم به عنوان کانون انقلاب اسلامی و برخورد با اساس انقلاب بود، ضد انقلاب حقد و کینه خود را این گونه نشان داد و به دنبال انتقام گرفتن از قم است که البته نقطه ضعفی برای این شهر نیست.

دبیر قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س) افزود: در خصوص مساله بسته شدن حرم حضرت معصومه(س) باید این کار با آگاهی بخشی قبلی و به صورت دقیق تر صورت می‌گرفت و وقوع حوادثی همچون هتک حرمت حرم مطهر در شب گذشته به دلیل عدم اطلاع رسانی دقیق بود.

وی با اشاره به تاسیس قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س) اظهار کرد: این قرارگاه در شهر قم شکل گرفت  تا ظرفیت‌های نهادهای دستگاه‌های حاکمیتی و ظرفیت مردم و ظرفیت‌های موجود در حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، ستاد نماز جمعه، حوزه و دانشگاه در کنار هم قرار بگیرند.

دکتر زاکانی قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س) را دارای پنج کارگروه دانست و تصریح کرد: نخستین کارگروه این قرارگاه، کارگروه خیرین و تجمیع گروه‌های جهادی است، کارگروه دیگر آموزش و رسانه است که وظیفه ارائه آموزش‌ها و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در این زمینه را بر عهده دارد.

دبیر قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س) ادامه داد: سومین کارگروه قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س) کارگروه ساماندهی محلات است که شهر قم را به ۴۷ محله تقسیم کرده و به دنبال اسکن خانه به خانه این شهر است تا بیماران مبتلا به کرونا را شناسایی کند. این قرارگاه کارگروه پیگیری و درمان را با حضور کادر پزشکی دارد و آخرین کارگروه قرارگاه، کارگروه فرهنگی و سلامت معنوی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha