جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 891471
۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم

حوزه/ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سه شنبه پایان سال و چهارشنبه سوری، گفت: در سال‌های گذشته در چهارشنبه آخر سال آمادگی ویژه داشتیم و متاسفانه در این روز در سطح کشور در پی اقدامات ناایمن مشکلات و خطرات زیادی برای مردم به وجود می‌آمد.

به گزارش خبرگزاری حوزه  عباس جعفری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در چهارشنبه سوری، اظهار کرد: در سال‌های گذشته در چهارشنبه آخر سال آمادگی ویژه داشتیم و متاسفانه در این روز در سطح کشور در پی اقدامات ناایمن مشکلات و خطرات زیادی برای مردم به وجود می‌آمد.

وی با بیان اینکه حوادث خطرساز سال‌های اخیر بعضا منجر به فوت و یا قطع عضو شهروندان می‌شده است، تصریح کرد: این مراسم خطرساز حجم سنگینی از هزینه و کار را برای بسیاری از سازمان‌های شهری از جمله سازمان آتشنشانی و نیروی انتظامی ایجاد می‌کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به آموزش نیروهای شهرداری برای اطفای حریق در بخش‌های مختلف فضای سبز، خدمات شهری و… افزود: این آموزش‌ها ارائه شد تا همکاران بتوانند از حداقل امکانات برای اطفای حریق استفاده کرده و کمک سازمان باشند.

جعفری با اشاره به جمع‌آوری ضایعات و اقلام آتش‌زا در سطح شهر، افزود: جلساتی را با نیروی انتظامی برای هماهنگی بیشتر برای حضور موثر در سطح شهر برای پیشگیری از هرگونه خطر داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه امسال شرایط شهر و کشور بسیار خاص بوده و شیوع بیماری کرونا خطرات را بیشتر کرده است، اظهار کرد: حضور در هر تجمعی در شرایط فعلی خطرساز بوده و امید است مردم امشب رعایت نکات ایمنی را داشته و از خطر دوری کرده و در منازل بمانند.

ضدعفونی محوطه بهشت معصومه(س) و کشتارگاه صنعتی توسط سازمان آتش‌نشانی

وی با اشاره به اقدامات و خدمات سازمان آتش‌نشانی در بحران کرونا، اظهار کرد: نیروهای سازمان با توجه به تخصص و آموزش‌هایی که دیده‌اند آماده ارائه خدمات به مردم هستند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با تاکید بر اینکه سازمان بیش از ۱۰۰ نوع خدمت ایمنی را به مردم ارائه می‌کند، تصریح کرد: جامعه امروز شرایط خاصی را ایجاد کرده و علاوه بر اینکه ما باید آماده عمل به وظایف اصلی در سطح شهر باشیم تصمیم بر این شد که بخشی از توان سازمان در کمک به همشهریان در مقابله با کرونا به کار گرفته شود.

جعفری با اذعان به اینکه روزانه بیش از ۴۰ ماموریت ایمنی در سطح شهر داریم، افزود: با این وجود بخشی از توان و امکانات سازمان برای مقابله با کرونا به کار گرفته شد؛ ضدعفونی و گندزدایی سطح سازمان آرامستان‌ها به سازمان آتش‌نشانی سپرده شده است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مکان‌های حساس شهر در شرایط فعلی سازمان کشتارگاه صنعتی است، خاطرنشان کرد: امور مربوط به ضدعفونی و گندزدایی محیط این سازمان هم به سازمان آتش‌نشانی سپرده شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به ضدعفونی بخشی از معابر و خیابان‌های شهر قم توسط نیروهای سازمان آتش‌نشانی، بیان کرد: این کار به صورت مستمر خصوصا در خیابان‌های شلوغی چون ۲۰ متری شهید بهشتی، شهید کیوانفر و… انجام می‌شود.

جعفری بیان کرد: البته این کار به تنهایی کفایت نمی‌کند و مردم باید توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته و در منازل بمانند.

مجتمع سحر حداقل‌های ایمنی را نداشت

وی با اشاره به آتش‌سوزی مجتمع مسکونی سحر، اظهار کرد: ما قبلا هم آتش‌سوزی‌هایی در مجتمع‌های مسکونی شهر داشته‌ایم و در این مجتمع نیز اطلاع‌رسانی دیر صورت گرفت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با تاکید بر اینکه آتش‌سوزی این مجتمع ساعت ۳ بامداد صورت گرفت و ظرف سه دقیقه نیروها در محل حاضر شدند، گفت: طی این مدت سه دقیقه‌ای ۱۲ خودرو در محل مجتمع حاضر شدند و عملیات اطفا به سرعت آغاز شد.

جعفری با تاکید بر اینکه تمام تماس‌ها و ارتباطات بیسیمی سازمان آتش‌نشانی به صورت مستند و ضبط شده موجود است، افزود: براساس این مستندات ساعت سه بامداد اعلام آتش‌سوزی مجتمع سحر به سازمان آتش‌نشانی صورت گرفته و ساعت ۱۵.۰۳ دقیقه نیز ۱۲ خودرو آتش‌نشانی در محل حاضر شده‌اند.

وی اضافه کرد: پس از حضور نخستین خودرو فرمانده عملیات در محل حادثه با بررسی شرایط حادثه، به سرعت درخواست نیروی کمکی و نردبان ویژه می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: آتش‌سوزی در طبقه منفی یک مجتمع صورت گرفته و حدود ۱۲۰ خودرو در پارکینگ بوده که وقتی یک خودرو آتش بگیرد با توجه به اینکه بسیاری از خودروها دارای سی‌ان‌جی بودند انفجارهای سنگینی صورت گرفت ولی با این حال نیروهای سازمان با جان‌فشانی در محل حضور یافتند.

جعفری با تاکید بر اینکه به سرعت سه دستگاه نردبان عملیات نجات را آغاز کردند، افزود: لطف خداوند بود که همکاران ما توانستند این آتش را مهار کنند؛ نیروهای آتش‌نشانی بیش از ۱۶۰ نفر را از این مجتمع نجات دادند اما متاسفانه ۶ نفر از همشهریان ما فوت شدند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر کمک‌های خیلی خوبی در راستای خرید تجهیزات برای سازمان آتش‌نشانی انجام شده است، افزود: خرید این تجهیزات در اطفای حریق این مجتمع به کار گرفته شد که اگر نبود ممکن بود مشکلات زیادی رخ دهد، البته ما شرایط ایده‌آل نداریم ولی بسیار شرایط بهتر از گذشته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با تاکید بر اینکه مجتمع سحر ساختمان بسیار ناایمنی بود، گفت: این مجتمع هیچ کدام از امکانات ایمنی و اطفای حریق را نداشت در صورتی که بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی در آن قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha