شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شهرداری قم

حوزه/ با توجه به پیش‌بینی بارش قابل توجه نزولات آسمانی در شهر قم از بعد از ظهر روز امروز ۳ فروردین، مجموعه‌های عملیاتی شهرداری قم برای کنترل و هدایت سیلابهای احتمالی ناشی از این بارشها به حالت آماده‌باش درآمدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به دنبال ورود سامانه بارشی جدید به کشور و پیش‌بینی بارندگی قابل توجه در شهر قم، تمامی واحدهای عملیاتی شهرداری قم با آمادگی کامل به استقبال این سامانه بارشی می‌روند تا در صورت وقوع سیلاب احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند.

معاونت خدمات شهری و مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم در مدیریت ستادی، هشدارهای لازم را به تمام مناطق و سازمان های شهرداری به عنوان بازوهای اجرایی ابلاغ کرده و تمامی مجموعه‌ها تا پایان بارش‌ها و بازگشت به وضعیت عادی در حالت آماده‌باش هستند.

استفاده از تجربیات سال‌های گذشته در کنترل و مهار سیلاب به همراه آمادگی تمامی ماشین‌آلات، تجهیزات و مجموعه موتوری شهرداری قم از جمله تمهیداتی است که برای انجام اقدامات لازم در زمان بارش‌ها در شهر قم در نظر گرفته شده است.

همچنین انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله بازبینی و اجرای طرح جدید دفع آب‌های سطحی در شهر قم، حفر چاه‌های جذبی، سرویس و تعمیر سپتیک‌ها، لایروبی انهار و کانال‌های شهری از اقدامات قبلی است که به همین منظور توسط شهرداری قم انجام شده است.

ستاد مدیریت بحران استان قم در اطلاعیه‌های جداگانه ای، نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر به دلیل ناپایداری وضعیت جوی استان طی روزهای یکشنبه و دوشنبه ( سوم و چهارم فروردین) هشدار داده است و از دستگاه‌های عضو ستاد خواسته که عوامل ذیربط ضمن اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه، جهت مقابله با هر گونه حادثه احتمالی آمادگی کامل را به منظور کنترل و هدایت سیلاب‌ها و رفع آب‌گرفتگی‌های احتمالی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha