جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 892295
۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
قرآن

حوزه/ قرآن کامل با دستخط منسوب به پیامبر اکرم (ص) با نرم افزار ابداعی و به وسیله نامه‌های منسوب به آن حضرت بازآفرینی و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، قرآن منسوب به دستخط حضرت محمد(ص) از طریق نامه‌های منسوب به آن حضرت که در موزه‌های دنیا موجود است، آماده نشر و نذر آستان قدس رضوی شده است؛ همچنین نخستین نسخه آن به حضرت زهرا (س) تقدیم شده است.

تاکنون ۹ جلد قرآن کریم به صورت مصحف کامل با دستخط منسوب به ائمه معصومین(ع) به وسیله نرم‌افزار جامع بازآفرینی و احیاء شده، همچنین ۴ جلد کتاب حدیث و ادعیه با دستخط منسوب به ائمه اطهار شامل: نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، عیون اخبارالرضا و مفاتیح الکلام به همین شیوه منتشر شده‌اند.

۷ جلد ترجمه قرآن کریم نیز با رسم الخط ابداعی حمید رابعی به ۷ زبان زنده دنیا کتابت شده که در این رسم الخط تمام قرآن فقط با نام جلاله الله است. در همین راستا ۳ جلد کتاب با دستخط منسوب به حضرت رسول اکرم(ص) که رسم الخط آن از نامه‌های منسوب به آن حضرت که در موزه‌های دنیا موجود هستند، به صورت نرم‌افزاری در نگارش قرآن کریم، نهج الفصاحه و خطبه غدیر استفاده شده است.

بقیه قرآن‌ها هم به همین صورت بوده، یعنی چند صفحه بیشتر موجود نبوده، اما به وسیله نرم‌افزار در قالب یک قرآن کامل بازآفرینی شده و مانند دستخط احیا شده، احادیث و روایات هر کدام از ائمه اطهار نیز با دستخط مبارک خودشان منتشر شده است. همچنین بازآفرینی قدیمی‌ترین قرآن موجود در جهان که به قرآن ۴ صفحه‌ای دانشگاه بیرمنگام مشهور است و قدمت آن به زمان حیات پیامبر اکرم (ص) برمی‌گردد و به همین دلیل احتمال کتابت آن توسط حضرت علی(ع) بسیار زیاد است، نیز انجام شده و در قالب یک جلد قرآن کامل تقدیم کتابخانه آستان قدس رضوی شده است.

در کتابخانه کدبوری دانشگاه بیرمنگام انگلستان که چند برگ از یک قرآنی موجود هست که اوراق آن به وسیله کربن ۱۴ آزمایش شده و عمر اوراق پوستی آن حتی به قبل از ولادت پیامبر برمی‌گردد که البته نگارش آن در زمان حیات پیامبر انجام شده است که به احتمال فراوان به وسیله شخص حضرت علی (ع) انجام شده است که علاوه بر قرآن‌های ذکر شده در کتابخانه آستان قدس رضوی، احیا دستخط این قرآن هم در کتابخانه آستان قدس رضوی انجام و به صورت قرآن کامل تحویل دانشگاه بیرمنگام شده است.

یادآور می‌شود؛ ۸ صفحه از قرآن منسوب به امام حسین (ع) نیز که با شماره ۳۳۸۲ توسط مقام معظم رهبری به آستان قدس رضوی اهدا شده، طی سال گذشته دستخط آن به صورت یک نرم‌افزار احیا و در ۱۹۹۷ صفحه بازآفرینی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    1 6
    دست خط پیامبر ؟؟؟!!! مگر پیامبرصلی الله علیه وآله می نوشتند ؟؟ این گونه اخبار برخلاف نص قرآن است .
  • سید IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    7 0
    ظاهرا فقط دستخط موجود در نامه های منسوب به پیامبر(ص) به وسیله نرم افزار در نگارش این قرآن استفاده شده مبارک است انشاالله