جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
میرهادی

حوزه/ مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم از ضدعفونی روزانه امکانات و فضاهای بوستان‌های شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سیدمحسن میرهادی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در شهرداری قم که مباجث آبگرفتگی‌های اخیر و بررسی حادثه نشست زمین در میدان کشاورز نیز بررسی شد، با اشاره به روند ضدعفونی فضاها و امکانات شهری برای مقابله با کرونا ویروس، اظهار کرد: روزانه با تدبیر صورت گرفته تمام امکانات و فضاهای شهری که امکان ایجاد خطر برای مردم دارند ضدعفونی می‌ود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم با تاکید بر اینکه با بسیج امکانات پیمانکاران و نیروهای شهرداری بوستان‌ها و امکانات آنها نیز ضدعفونی می‌شود، افزود: ۷۳۳ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌ها و فضاهای شهری هر روز ضدعفونی می‌شود.

میرهادی با بیان اینکه آبخوری‌های سطح بوستان‌ها، بیش از ۲ هزار و۳۰۰ مترمربع نمازخانه‌ها، ۱۲ هزار و ۹۰۰ مترمربع زمین‌های بازی ضدعفونی روزانه انجام می‌شود، گفت: همچنین به طور روزانه ۱۳۴ وسیله بازی، هزار و ۲۶۶ وسیله ورزشی و بیش از ۲هزار و ۷۰۰ نیمکت سطح شهر ضدعفونی می‌شود.

وی با اذعان به اینکه همچنان بوستان‌های بزرگ شهر تعطیل هستند، خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک به ۱۴ هزار دستکش بین کارگران شهرداری توزیع شده و به صورت هفتگی نیز ۳ هزار ماسک و دستکش تحویل شده و به کارگران توزیع می‌شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم یکی از الزامات نیروهای ضدعفونی و مدیریت پسماند را لباس مخصوص دانست که تهیه این اقلام نیز صورت گرفته است.

ثبت بیشترین آمار آبگرفتگی منازل در مناطق یک و سه

میرهادی با تاکید بر اینکه سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ رابطی بین مردم و شهرداری است، اظهار کرد: طی دو روز گذشته که بارندگی در شهر داشتیم و آبگرفتگی معابر اتفاق افتاد مردم عمده مشکلات خود را با این سامانه در میان گذاشتند.

وی با تاکید بر اینکه ۲۲۷ مورد درخواست در خصوص آبگرفتگی معابر و منازل در این سامانه ثبت شده است، گفت: البته اکثر این آمار آبگرفتگی جزئی بوده که نیاز به اقدام خاص نبوده و شهرداری در مواردی که آبگرفتگی داخل منزل بوده و به وسایل آسیب می‌رسانده ورود کرده نه مواردی که به عنوان مثال در حیاط یا پارکینگ آب‌افتادگی اتفاق افتاده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم بیشترین آمار آبگرفتگی منازل را در منازل یک و سه عنوان کرد و افزود: در مناطق چهار، پنج، شش و هفت و هشت آبگرفتگی در منازل نداشتیم در صورتی که درخواست‌هایی در سامانه ۱۳۷ ثبت شده بود و عمدتا مربوط به معابر و یا پارکینگ بود.

میرهادی با اشاره به تدبیر مدیریت شهری در شکستن و تخریب کانال انتقال آب در منطقه سه برای تعریض آن، خاطرنشان کرد: اگر این تدبیر به سرعت صورت نمی‌گرفت مشکلات زیادی برای مردم رخ می‌داد و خسارات زیادی به شهر تحمیل می‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha