جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: ما در کنار مبارزه با بیماری کرونا با مشکل رسانه های جیره خواره و حتی عوامل خودفروش داخلی روبرو هستیم که حقیقت ها را وارونه نشان می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان صبح امروز در نشستی با معاونین و پرسنل حوزه علمیه کردستان اظهار داشت: امروز دشمنان برای بدنام کردن انقلاب در سطح بین المللی دست به هر توطئه ای می زنند که آخرین آن توطئه همه گیری جهانی کرونا را نتیجه کم کاری های ایران اعلام کردند!!.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: از سوی دیگر رسانه های بیگانه با استفاده از فرصت به دست آمده اعلام کرده اند که مردم ایران برای تهیه ماسک و دستکش به شدت در مضیقه هستند، اما اکنون در خبرها می بینیم و می شنویم که آمریکا حتی برای پرسنل و کادر درمانی خود با کمبود لوازم بهداشتی روبرو شده است!.

این استاد حوزه  افزود: دشمنان انقلاب بر مسئولان کشور خرده گرفتند که ایران باید سریع قرنطینه شود، ولی این نسخه را فقط برای ایران پیچیدند و علیرغم تعداد بالای کرونا در کشورهای خود، هیچ سخنی از قرنطینه از زبان دولتمردانشان مطرح نگردید.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان اظهار کرد: جالب اینجاست که تمام رسانه های برون مرزی و معاند با یک پوشش خبری منسجم اعلام کردند که وضعیت کرونا در ایران بسیار وخیم و بحرانی است، اما با وجود تحریم های بی سابقه علیه ایران، شاهد روحیه بالای کادر پزشکی و درمانی در بحث مبارزه با کرونا هستیم.

وی با اشاره به اینکه رسانه های بیگانه از قدرت علمی و نیز قدرت پیشگیرانه بخش درمانی و بهداشتی غربی ها خبر می دادند، گفت: این گونه به مردم جهان القا شده بود که علوم پزشکی و درمانی در جهان غرب در بالاترین نقطه قرار دارد، ولی این همه تلفات انسانی در بحث بیماری کرونا چیز دیگری می گوید.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: ما در کنار مبارزه با بیماری کرونا با مشکل رسانه های جیره خواره و حتی عوامل خودفروش داخلی روبرو هستیم که حقیقت ها را وارونه نشان می دهند. اخیرا کلیپی از یکی از مدعیان علم دین منتشر شده که شایعات بی پایه و اساس از رسانه های غربی، از جمله در مورد منشا ویروس کرونا، در آن تکرار شده است. این شایعات آن قدر ضعیف و بدون مستند است که نیازی به پاسخگویی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان اضافه کرد: اگر این فرد اندک آشنایی با قرآن و روایات فریقین داشت، به راحتی می توانست آیاتی از قرآن کریم را ببیند که حکمت های مختلفی غیر از مجازات، مانند امتحان و ترفیع درجات صابران، برای بلایا ذکر می کند، از جمله آیات: «کُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ وَ نَبْلُوکُمْ بِالشَّرِّ وَ الْخَیْرِ فِتْنَةً وَ إِلَیْنَا تُرْجَعُونَ» (الانبیاء : 35) و یا «وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‌ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَرَاتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرِینَ»(البقره : 155)

این استاد حوزوی ادامه داد: باید به این مدعی گفت برخلاف تصور شما که فکر می کنید کرونا فقط در چین و ایران وجود دارد، این ویروس اکنون در 195 کشور جهان وجود دارد و اگر قرار باشد کرونا به خاطر گناهان باشد، گناهی در سالهای اخیر بالاتر از تربیت تکفیری های داعشی و ریختن خون بی گناهان توسط این جنایتکاران وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اصولا این روش که وقتی مصیبتی برکسی وارد شد، فورا آن را به مطلب خاصی نسبت بدهیم یا فعل خاصی از او را گناه بدانیم و آن را علت مصیبت بدانیم، روش درستی نیست، زیرا دیگران هم می توانند از همین روش، استفاده کنند و ما را متهم کنند. مثلا وقتی سیل و زلزله ای در کشور اسلامی رخ داد، یک ملحد بگوید چون شما به خدا و اسلام اعتقاد دارید مبتلا به چنین مصیبتی شده اید. گذشته از این که این روش، کاری غیر اخلاقی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha