سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
جوانی

حوزه/ سردار جوانی گفت: پاسداران از جنس مردم و برای مردم هستند یعنی فلسفه وجودی سپاه این است که در کنار مردم باشد و از امنیت و سلامت و منافع و عزت مردم و استقلال کشور دفاع کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سردار سرتیپ یدالله جوانی، در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، با بیان اینکه رفتارها و رویکردهای سپاه در ۴۰ سال گذشته و خصوصا در سال گذشته و امسال به ماهیت و هویت سپاه و پاسداران برمی گردد، گفت: ما در منشور پاسداری، پاسدار را با شش ویژگی تعریف می کنیم و می گوییم پاسدار فردی مومن، ولایی، انقلابی، مجاهد، بصیر و مردمی است.

وی افزود: معنای ویژگی ششم این است که پاسداران از جنس مردم و برای مردم هستند یعنی فلسفه وجودی سپاه این است که در کنار مردم باشد و از امنیت و سلامت و منافع و عزت مردم و استقلال کشور دفاع کند.

معاون سیاسی سپاه خاطرنشان کرد: هر جایی که مردم نیازی را داشته باشند که باید یک مجموعه ای بیاید و به آن نیاز پاسخ دهد، سپاه در خط مقدم قرار دارد.

وی یادآور شد: زمانی که جنگ بر ما تحمیل شد، سپاه را در عرصه نبرد با متجاوزان دیدیم و در سال های بعد هم حضور سپاه را در مقاطع گوناگون مشاهده کردیم. در زمینه زلزله در مقاطع مختلف، سیلی که اوایل سال گذشته آمد و اکنون بیماری ناشی از ویروس کرونا که از اواخر سال گذشته و اوایل امسال با آن درگیر هستیم.

سردار جوانی با تأکید بر اینکه طرح های سپاه در حوزه هایی است که بتواند به نیاز انقلاب، کشور، نظام و مردم پاسخ دهد، عنوان کرد: یعنی ما روی هم افتادگی و همگونی و همسویی بین منافع انقلاب، نظام، جامعه، کشور و مردم را داریم. اینها در آموزه های سپاه از هم تفکیک ناپذیر هستند و لذا وقتی بحث دفاع از کشور است یعنی دفاع از همه اقشار مردم.

وی با اشاره به حضور سپاه برای مبارزه با بیماری کرونا، گفت: وقتی که سلامت مردم چه جسمی و چه روحی و روانی به خطر می افتد همان طوری که امنیت کشور و امنیت جغرافیایی و مرزهای ما به خطر می افتد لذا به اقتضای هر نوع تهدید و خطری که متوجه حرکت این مولفه ها باشد باید ورود پیدا کند.

معاون سیاسی سپاه افزود: سپاه پاسداران از همان روز اول وارد شد و روز به روز ظرفیت هایش را فعال تر کرد به گونه ای که می توان گفت امروز تمامی ظرفیت های سپاه در خدمت جامعه و مردم کشور است.

وی اظهار کرد: سپاه قریب به ۶۰ بیمارستان بزرگ در سطح کشور دارد که بیش از ۵۰ تا از این بیمارستان ها با تمام ظرفیت در خدمت سلامت مردم و خصوصا کسانی است که مبتلای به این بیماری شدند. همچنین با توجه به اینکه نیروهای مسلح از ظرفیت بالایی برای احداث بیمارستان های صحرایی با امکانات فوق العاده و پیشرفته برخوردارند در یک ماه گذشته شاهد بودیم که در چندین نقطه از کشور این بیمارستان ها دایر شد و مشغول به خدمات رسانی هستند.

سردار جوانی به نقش بسیج مردمی در مبارزه با این بیماری اشاره کرد و گفت: در بسیج مردمی در کوتاه مدت بیش از ۶۰۰ هزار نیرو سازماندهی شده در سرتا سر کشور در قالب های مختلف و به شکل های مختلف به اقتضای این نیاز دارند خدمات رسانی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه رویکردها و جهت گیری ها در حوزه کمک به کشور و دولت متناسب با نیاز ها است، اظهار کرد: ما با توجه به نیاز کشور برای اقلام بهداشتی، بسیجی های ما که زمانی در خیابان ها به ایست و بازرسی برای تامین امنیت کمک می کردند اکنون روزانه سه میلیون ماسک تولید می کنند.

معاون سیاسی سپاه در ادامه به شعار سال ۱۳۹۹ با عنوان «جهش تولید» اشاره کرد و گفت: این نامگذاری ها که در طول سال های مختلف به عنوان سنت حسنه دنبال شده مبتنی بر یک برآورد دقیق و آسیب شناسانه و توجه به نیازها بوده است.

وی افزود: اگر امسال سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است معنایش این است که ما با جهش تولید می توانیم بسیاری از مشکلات کشور و مردم را مرتفع کنیم.

سردار جوانی متذکر شد: مقام معظم رهبری نکته ای را در برآورد شعار سال گذشته داشتند و آن هم اینکه گرچه تولید رونق پیدا کرد و حوزه هایی فعال شدند اما این موضوع خودش را در زندگی مردم به شکل محسوس نشان نداد.

وی با تأکید بر اینکه هر کدام از ما در قبال این شعار وظایفی را بر عهده داریم، بیان کرد: جهش موقعی اتفاق می افتد که یک استعداد و انرژی متراکمی وجود داشته باشد. در حوزه اقتصاد ظرفیت ها، زیرساخت ها همه چیز مهیا و آماده است که این جهش اتفاق بیفتد یعنی ما در این جهت مشکلی نداریم و مهم آن رفتارها، سیاستگذاری ها، مدیریت ها و رویکردها است.

معاون سیاسی سپاه اظهار کرد: دولت باید زمینه را برای صادرات فراهم کند و کارگاه ها و صنایع باید با یک جهش تولید نیازها را پاسخ دهند و در اینجا اگر اینها بخواهند فعال شوند دولت باید تسهیلات لازم را فراهم کند. از طرف دیگر سرمایه گذار داخلی باید اطمینان و آرامش برای سرمایه گذاری چند برابری داشته باشد و در اینجا باید با قاچاق کالا مقابله شود. از طرفی باید جلوی واردات کالاهای که امکان تولیدش در داخل هست، گرفته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha