جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسینی نژاد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، گستره وجود روحیه ایثار و از خودگذشتگی در میان طلاب و فضلای حوزه علمیه را مایه مباهات و خرسندی دانست و ابراز داشت: طلاب و روحانیون با عشق و علاقه در این مسیر گام برداشته، فرایند خدمت رسانی فراگیر در جای جای ایران اسلامی را از شهر مقدس قم آغاز نمودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد طی گفت و گویی با تبریک سال جدید و میلاد امام حسین(ع)، حضرت عباس (ع) و امام سجاد (ع)، ضمن اشاره به فعالیت های مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، فراگیری ویروس کرونا در جهان را نوعی جنگ بیولوژیکی دانست و ابراز داشت: متاسفانه بشریت در ۱۰۰ سال اخیر، برای تقویت ابعاد استعماری، دست به فجایع بسیاری چون جنگ بیولوژیکی می‌زند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا صبر و استقامت ملت ایران در مقابل تمام ظلم های تحمیلی گستره تاریخ به ویژه دوران پس از انقلاب اسلامی را مثال زدنی دانست و اذعان داشت: ملت ایران با تمسک به وحدت و یکدلی اسلامی و هدایت های داهیانه رهبری آگاه، مدیر و مدبر و تلاش مسئولان دلسوز، آبرومند و سربلند از این مرحله بزرگ عبور خواهد کرد.

وی با بیان این که مردم ایران همواره مورد عنایت اهل بیت(علیهم السلام) قرار داشتند، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در مقابله با ویروس فراگیر کرونا، همان روحیه جهادی و ایثارگری را که در قضیه سیل نشان دادند، مجددا به منصه ظهور رسانده، روحیه حمایت از هم نوعان را به عنوان وظیفه ای دینی و اخلاقی مورد توجه قرار می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد به تشکیل کارگروه های تخصصی مقابله با کرونا در حوزه های علمیه و همراهی مجمع نمایندگان طلاب در این راستا اشاره نمود و یادآور شد: حوزه های علمیه در فعال سازی کارگروه های تخصصی در سراسر کشور موفق عمل نموده است.

وی همکاری و همیاری طلاب با پرستاران و جهادگران سلامت کشور را از جمله بسترهای فعالیت طلاب علوم دینی برای مقابله با کرونا دانست و اذعان داشت: با توجه به جهاد شبانه روزی پرستاران و پزشکان و استقبال آنان از حضور طلاب جهادی و ایثارگر و نیز لزوم افزایش روحیه بیماران کرونایی، طلاب حوزه های علمیه با حضور میدانی در بیمارستان های مرجع بیماران کرونایی، خدمات بزرگی را به جامعه پزشکی و هم وطنان عزیز ارائه نموده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد گستره وجود روحیه ایثار و از خودگذشتگی در میان طلاب و فضلای حوزه علمیه را مایه مباهات و خرسندی دانست و ابراز داشت: طلاب و روحانیون با عشق و علاقه در این مسیر گام برداشته، فرایند خدمت رسانی فراگیر در جای جای ایران اسلامی را از شهر مقدس قم آغاز نمودند.

وی در ادامه غسل و کفن و دفن اموات کرونایی را از دیگر اقدامات طلاب و روحانیون برشمرد و یادآور شد: طلاب و روحانیون بعد از فتوای مقام معظم رهبری در رابطه با لزوم احترام به اجساد و رعایت اصول شرعی کفن و دفن اموات کرونایی، ندای لبیک سر داده، مستحکم پای قضیه ایستاده و با حمایت‌های دادستانی، نسبت به غسل و کفن و دفن آبرومندانه اموات مسلمان و مومن اهتمام نمودند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، اموات مسلمان و مرمن کرونایی را شهدای جنگ بیولوژیکی دانست و اذعان داشت: برگزاری آبرومندانه مراسم غسل و کفن و دفن این عزیزان از حداقل های حقوق این عزیزان به شمار می رود که باید رعایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد مشارکت در ضد عفونی معابر و امکان عمومی را از دیگر کارهای بزرگ طلاب  و روحانیون جهادگر برشمرد و تصریح کرد: طلاب و روحانیون در کنار نیروهای محترم شهرداری، بهداشت، حلال احمر و نیروهای بسیجی، به صورت شبانه روزی، عفونت زدایی معابر عمومی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان این که طلاب و روحانیون جهادگر در کمک به افراد مسن در منزل مانده از هیچ کوششی فروگذار نیستند، خاطرنشان کرد: مباحثی چون شناسایی این عزیزان و مشارکت در خرید لوازم و مایحتاج ایشان، از دیگر موضوعاتی است که ناظر به عمق خطرات سرایت ویروس کرونا به افراد مسن، مورد توجه طلاب و روحانیون قرار گرفته است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، فعال سازی ظرفیت خیرین و مشارکت دهی کارخانجات و نهادهای فعال در عرصه تولید اقلام بهداشتی در این عرصه را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: طلاب و روحانیون ناظر به آدرس هایی که احصا نموده اند مستمرا به درب منازل افراد سالمند مراجعه نموده، ضمن دلجویی نیازهای بیرون منزل ایشان را بر آورده می سازند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون در کنار دانشجویان و مردم جهادی ایران اسلامی، روحیه زیبایی از همدلی و همیاری را خلق نموده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha