جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر استان یزد در جمع معاونین آموزش

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شمس با بیان این که همه مؤمنان می توانند مانند بسیاری از علما از عصمت عمومی بهره مند شوند، گفت: کسی که در پناه توحید و نبوت قرار گرفت لغزش ندارد و به مقام عصمت عمومی می رسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد در جلسه معاونان آموزش مدارس استان، با خواندن روایت امام صادق(ع) که می فرماید: «أَرْبَعٌ مَنْ کُنَّ فِیهِ کَانَ فِی نُورِ اَللَّهِ اَلْأَعْظَمِ مَنْ کَانَتْ عِصْمَةُ أَمْرِهِ شَهَادَةَ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ وَ أَنِّی رَسُولُ اَللَّهِ وَ مَنْ إِذَا أَصَابَتْهُ مُصِیبَةٌ قَالَ إِنّا لِلّهِ وَ إِنّا إِلَیْهِ راجِعُونَ وَ مَنْ إِذَا أَصَابَ خَیْراً قَالَ اَلْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ اَلْعالَمِینَ وَ مَنْ إِذَا أَصَابَ خَطِیئَةً قَالَ أَسْتَغْفِرُ اَللَّهَ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ»، گفت: کسی که در نور اعظم الهی قرار گرفت، علاوه بر این که خودش نورانی می شود، اطرافش را نیز همانند خورشید نورانی می کند. چنین شخصی هم خودش اهل بصیرت است و هم جامعه را روشنگری می کند.

وی با اشاره به اولین جمله این روایت، گفت: عصمت دارای دو قسم است؛ عصمت اصطلاحی که ویژه انبیاء و معصومین است و عصمت عمومی که همه مؤمنان می‌توانند به این مقام عصمت برسند؛ مانند حضرت زینب و حضرت معصومه(علیهماالسلام).

حجت الاسلام والمسلمین شمس در پایان گفت: کسی که در پناه توحید و نبوت قرار گرفت لغزش ندارد و به مقام عصمت عمومی می رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha