چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تبشیری

حوزه/ کتاب «میسیولوژی» با هدف مقابله با مسیحیت تبشیری به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، کتاب «میسیولوژی» به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان به چاپ رسید.

این کتاب حاصل کوشش چندین ساله مؤلف  جعفر هاتف است که در یک جلد و ۲۲۰ صفحه توسط انتشارات اندیشه مولانا در چاپخانه مبین قم چاپ شده است.

در این کتاب به مدل های نفوذ فرهنگی و علمی مسیحیت در جوامع و ادیان دیگر در قالب میسیولوژی پرداخته شده است.

هاتف، نویسنده کتاب میسیولوژی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درباره معرفی کتاب خود، اظهار کرد: میسیولوژی از دو کلمه میسیون و لوژی تشکیل شده است و به معنای تبشیرشناسی است که نوعی از اجتهاد تبشیری کلیساست که حدود ۱۰۰ سال است برای امر تبلیغ مورد استفاده قرار می گیرد تا بتوانند بهترین راه برای تبلیغ را شناسایی کنند.

وی در ادامه ابراز کرد: میسیولوژی از چهار رشته الهیات، استراتژی، تاریخ و علوم اجتماعی تشکیل شده است و علوم اجتماعی آن نیز متشکل از جامعه شناسی، انسان شناسی، روانشناسی و هر علمی که در رابطه با موضوع انسان است می باشد که در امر تبلیغ مورد استفاده قرار می گیرد.

نویسنده کتاب میسیولوژی تصریح کرد: طریقه آشنایی من با این علم به این گونه بود که اسناد محرمانه ای از استفاده تبشیر مسیحیت در اصفهان پس از آزادسازی توسط کلیسا در سال ۲۰۱۲ به دست ما رسید و در این اسناد موارد جالبی مثل عدم انجام مناظره توسط آنها بود و از اینجا با جریانی مواجه شدیم که قابل درک نبود و از اینجا تحقیقاتی را در این زمینه شروع کردیم.

هاتف ادامه داد: در این کتاب ابعاد مختلفی از علم میسیولوژی مورد بررسی قرار گرفته است که از آن جمله می توان به معنا شناسی و علوم میسیولوژی، هویت ایرانیان و تاثیر آن، علوم مرتبط با تغییر فرهنگ و موارد دیگری همچون CPM یا همان کلیسای خانگی اشاره کرد.

وی در پایان ضمن تشکر از معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان در کسب مجوزهای لازم و چاپ کتاب و تشکر از حجت الاسلام نیازی و معینی برای کمک به ویراستاری کتاب، گفت: در حال حاضر نیاز حوزه علمیه این است که از علوم جدید در جهت تبلیغ دین استفاده کند و باید این مسئله را مدنظر قرار دهیم که تهاجم فرهنگی یک علم است و کتاب‌های مختلفی در این زمینه نوشته شده که باید با فراگیری آن در تثبیت فرهنگ کوشش کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بصیر IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    4 0
    این کتاب به صورت آنلاین عرضه می شود.