جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 897015
۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
رادیو معارف

حوزه/ مدیر رادیو معارف از تدارک گسترده رادیو معارف همزمان با ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ‌مسعود کاویانی، مدیر رادیو معارف از تدارک گسترده این رسانه دینی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این رسانه دینی با ساخت برنامه های مختلف در قالب های متنوع با موضوعات متفاوت اخلاقی، قرآنی و ...در ایام ماه مبارک رمضان میهمان شنوندگان فرهیخته رادیو معارف خواهد بود، گفت: توجه به نیازهای دینی معنوی و افزایش معرفت افزایی به منظور نهادینه سازی و گسترش رفتار مؤمنانه و مخلصانه یکی از مأموریت ها و کارکردهای رادیو معارف به شمار می آید. از طرفی همراهی رسانه با زندگی و نیازهای مردم در ایام خاص یکی از ویژگی های رسانه پویا و روزآمد محسوب می شود.

مدیر رادیو معارف ادامه داد: ماه مبارک رمضان از جمله مناسبت های بسیار مهمی است که رادیو بیش از سایر مناسبت ها همدم و همراز مردم است است و سعی دارد در بهترین لحظات معنوی نقش موثری در این فضا ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: امسال به علت موضوع کرونا و تعطیلی مراسم و اجتماعات خاص این ماه ما سعی در جبران فقدان این مراسم ها داریم.

کاویانی گفت: موضوع مواسات و همدلی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب رزمایش همدلی نام نهاد شده و موضوع حق الناس دو موضوعی است که امسال در رادیو معارف به صورت ویژه پوشش داده می‌شود و محور برنامه سازی قرار گرفته است.

مدیر رادیو معارف درادامه به تشریح ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: رسانه دینی رادیو معارف با ویژه برنامه «جشن ضیافت» حلول ماه پرخیر و برکت رمضان را جشن می گیرد.

وی همچنین به دو برنامه «بهشت اجابت»(ویژه سحر) و «ضیافت»(ویژه افطار) اشاره کرد و گفت: بیان ویژگی دعا و مناجات مطلوب از منظر ائمه اطهار(ع)، حق الناس و سبک زندگی دینی با توجه به آموزهای خطبه متقین نهج البلاغه از جمله محورهایی است که در ایام ماه مبارک رمضان به آن پرداخته می شود.

مدیر رادیو معارف تصریح کرد: در ماه بهار قرآن مراسم ترتیل خوانی آیات وحی توسط قاریان برجسته کشور در دو نوبت صبح و عصر از رادیو معارف پخش می شود. جزءخوانی قرآن کریم صبح ها پس از اذان و نماز صبح از جوار بارگاه ثامن‌الحجج(ع) و عصرها در ساعت ۱۴:۴۵ به صورت مستقیم از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در قالب برنامه «در محضر قرآن» تقدیم مؤمنین روزه دار می‌شود.

کاویانی از طرح احکام روزه و پاسخگویی مراجع معظم تقلید به سؤالات شرعی مؤمنین روزه دار در برنامه «زمزم احکام»، گفت: در این ایام شنوندگان می توانند سؤالات خود را با برنامه مطرح کنند و پاسخ خود را از برنامه دریافت نمایند.

وی همچنین با توجه به گسترش ویروس کرونا و فعالیت گسترده مردم در مبارزه با این ویروس از پخش برنامه «موج مهربانی» خبر داد و گفت: این برنامه که به پوشش رزمایش مواسات و همدلی با معرفی خدمات گروه های جهادی و زمینه سازی مشارکت عمومی اختصاص دارد هر شب به طور زنده از رادیو معارف به روی آنتن می رود.

مدیر رادیو معارف خاطرنشان کرد: همچنین رادیو معارف در این ایام با پخش برنامه های «پرسمان» در حوزه خانواده کودک و نوجوان، قرآنی و اعتقادی پاسخگوی سؤالات شنوندگان با موضوع روزه‌داری و اهمیت معنویت در زندگی و... خواهد بود.

وی همچنین در این ایام از پخش برنامه «یار مهربان» خبر داد و گفت: مسابقه کتابخوانی «یار مهربان» در این ایام بر اساس کتاب «تاریخ انبیاء» میهمان مخاطبان فرهیخته رادیو معارف خواهد شد و شنوندگان این رسانه دینی را به مطالعه این کتاب فرا می خواند.

مدیر رادیو معارف پخش مناجات‌های «صحیفه سجادیه» و دعای «ابوحمزه ثمالی» در برنامه «مناجات» و «خلوت انس» و «دعای افتتاح» را از دیگر برنامه‌های رادیو معارف در ماه مبارک رمضان دانست و گفت: همچنین برنامه سازان این رسانه دینی با پخش برنامه «عشق الهی» و «حکیمانه» ضمن بیان برکات توبه به تبیین پیام های اخلاقی نهج البلاغه از جمله خودسازی و تزکیه نفس و .. می پردازد.

کاویانی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در همه مناسبت‌ها، تصریح کرد: برنامه‌های «کلام امام»، «حدیث آفتاب» و «پیام ولایت» برنامه‌هایی هستند که سخنان ایشان را با محور آثار و برکات رمضان و فرصت‌های معنوی این ماه، از آنتن رادیو معارف به سمع شنوندگان فرهیخته این رادیو می‌رساند.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha