پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 897518
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
آیت الله امینی

حوزه/ مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) درگذشت آیت الله امینی را به محضر مقام معظم رهبری، مراجع شیعه، تمامی علاقه‌مندان ایشان تسلیت عرض می‌نماید و برای بازماندگان و وابستگان این عالم گرانقدر، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) رحلت آیت الله امینی را به محضر مقام معظم رهبری، مراجع شیعه، تمامی علاقه‌مندان ایشان تسلیت عرض می‌نماید و برای بازماندگان و وابستگان این عالم گرانقدر، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌کند.

خاطر نشان می شود: آیت الله ابراهیم امینی در سال ۱۳۰۴ شمسی در نجف‌آباد دیده به جهان گشود. پس از گذراندن تحصیلات کلاسیک، در سال ۱۳۲۱ وارد حوزه علمیه اصفهان شد و ادبیات و مقداری از سطح فقه و اصول را در آن جا گذراند. آن‌گاه در حوزه علمیه قم به تحصیل ادامه داد و ضمن تکمیل دروس سطح، نزد اساتید معروف آن زمان، خارج فقه و اصول را از محضر آیات عظام: بروجردی، خمینی، گلپایگانی و محقق داماد فرا گرفت و فلسفه و تفسیر را از علامه طباطبائی بهره برد.

ایشان علاوه بر تدریس فقه و اصول و فلسفه، از سال ۱۳۴۲ به تألیف و تحقیق پرداخت و آثار زیادی منتشر ساخت. این فقیه تربیت اندیش در میان پژوهش‌ها و نگارش‌های خود به تعلیم و تربیت، جوانان، ازدواج و خانواده و مسائل اجتماعی، اخلاقی و عقیدتی توجه ویژه‌ای کرد و با تفکر و تعمق در قرآن و روایات و دیگر منابع اسلامی و نیز ارتباط دائمی با مردم و جوانان و اطلاع از مشکلات جامعه راه‌کارهای واقع‌گرایانه‌ای را برای هدایت و ارشاد مردم و تحکیم روابط خانوادگی، ارائه داد.

سرانجام این عالم ربانی در ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ شمسی در قم درگذشت. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha