جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
باکس جمع آوری خاک و نخاله

حوزه/ مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: بیش از ۶ هزار باکس جمع آوری پسماندهای عمرانی و ساختمانی بنا به درخواست شهروندان و ثبت در سامانه ۱۳۷ جهت جمع آوری پسماندهای جز ساختمانی ذخیره سازی شده است .

به گزارش خبرگزاری حوزه، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به توسعه روز افزون شهرنشینی و گسترش سریع شهرها، اظهار داشت: در کلان شهرها، سالانه مقادیر قابل توجهی خاک و نخاله تولید می‌شود که عدم برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری، حمل و دفع این مواد، تاثیرات منفی و مخرب فراوانی بر محیط زیست، سلامتی و بهداشت و زیبایی شهر دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم یادآور شد: قسمتی از خاک و نخاله های تولید شده، حاصل از تخریب ساختمان های فرسوده است که مالکین آنها جهت تعمیر آن ناچار به تخریب هستند و در موارد بسیاری هم تخریب‌ها برای ساختن ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها انجام می شود که ضایعات ناشی از آن زیاد است.

میرابراهیمی گفت: سازمان مدیریت پسماند به منظور مدیریت جمع آوری و ذخیره سازی پسماندهای جز عمرانی و ساختمانی، نسبت به راه اندازی آژانس ذخیره سازی و جمع آوری پسماندهای خرد عمرانی و ساختمانی اقدام کرده است و هر ساله نسبت به خرید باکس های جمع آوری به منظور ارائه خدمات مناسبتر به شهروندان اقدام می کند.

وی با اشاره به اهداف راه اندازی این آژانس، خاطرنشان کرد: حفظ پاکیزگی محیط، جلوگیری از سد معبر، بهبود سیما و منظر شهر و سرعت عمل بالا نسبت به جمع آوری پسماندها از جمله این اهداف است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: شهروندان به منظور استفاده از خدمات آژانس ذخیره‌سازی و جمع آوری پسماندهای جز عمرانی و ساختمانی می توانند با شماره ۱۳۷ شهرداری تماس گرفته و نسبت به ثبت نشانی و شماره تماس خود جهت هماهنگی‌های بیشتر اقدام نمایند.

میرابراهیمی گفت: بیش از ۶ هزار باکس جمع آوری پسماندهای عمرانی و ساختمانی بنا به درخواست شهروندان و ثبت در سامانه ۱۳۷ جهت جمع آوری پسماندهای خرد ساختمانی ذخیره سازی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha