جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 898143
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
کتاب

حوزه/ انتشارات کتاب نیستان سومین چاپ «دین به چه درد می‌خورد؟!» را با فاصله کمی از چاپ اول کتاب در اختیار علاقه‌مندان به آثار سید مهدی شجاعی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نام سید مهدی شجاعی برای بسیاری از مخاطبان ادبیات به ویژه ادبیات با درون مایه دینی و اجتماعی در ایران شناخته شده است.

شجاعی تجربه پخته‌ای در بیان عارفانه و زیبای زندگی ائمه و نیز قلمی تند در بازخوانی انتقادی رفتارهای اجتماعی در قالب داستان کوتاه و بلند دارد آن‌چنان‌که سال‌ها پس از انتشار بسیاری از کتاب‌های او در این دو دسته کماکان مخاطبانی از نسل جوان جامعه نیز به سراغ این دست آثار وی رفته و از آنها بهره می‌برند.

شجاعی در تازه‌ترین اثر خود با عنوان «دین به چه درد می‌خورد!؟» دست به تلفیقی زیبا از این دو تجربه سترگ زده است و اثری خلق کرده که نه داستان است و نه متنی عارفانه. بلکه با درون مایه‌ای از طنزی ملایم و البته با استفاده از عناصر زبانی ساده به دنبال بازخوانی استفهامی از چالش‌های دین‌داری در عصر مدرن است.

شجاعی برای این موضوع کتاب خود را با روش اثبات معکوس شروع می‌کند و با برشمردن برخی از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی ساختارهای زیستی در جامعه دین‌مدار و قدم به قدم جلو آمدن و نفی کردن گزاره‌های ساده استنتاج شده از این موضوع، درباره کارکردهای واقعی دین‌مداری در زندگی اجتماعی به صحبت پرداخته است.

انتشارات کتاب نیستان سومین چاپ «دین به چه درد می خورد؟!» را با فاصله کمی از چاپ اول کتاب در اختیار علاقه‌مندان به آثار سید مهدی شجاعی قرار داده است. نسخه الکترونیکی کتاب نیز از طریق فیدیبو و کتابخوان نیستان قابل دسترسی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha