پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
مرغ

حوزه/ مرغداران استان در زمینه تامین نهاده‌های دامی مشکل دارند و این مرغداران هم اکنون به دلیل کاهش تقاضا و کاهش قیمت مرغ در حال ضرر دادن هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، عباس پورمیدانی ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری با اشاره به وضعیت مرغ در استان قم اظهار کرد: قیمت مرغ در استان کمتر از قیمت مصوب است و ظرفیت سردخانه‌های استان از مرغ پر است، این مساله موجب عدم اقبال تولیدکنندگان به جوجه ریزی می‌شود که به افزایش قیمت مرغ در آینده منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: نوسان سینوسی را در عرضه و تقاضا در مرغ شاهد هستیم و شیوع کرونا موجب کاهش تقاضا برای مرغ در استان قم شده و این کاهش تقاضا به حدود ۵۰ درصد رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: مرغداران استان در زمینه تامین نهاده‌های دامی مشکل دارند و این مرغداران هم اکنون به دلیل کاهش تقاضا و کاهش قیمت مرغ در حال ضرر دادن هستند.

پورمیدانی با اشاره به وضعیت صادرات مرغ خاطرنشان کرد: پیگیری‌های لازم را در زمینه صادرات مرغ به کشورهای مختلف داشتیم، صادرات مرغ از کشور آزاد شده است، ولی مشکلاتی در زمینه صادرات مرغ وجود دارد و شاهد پرشدن سردخانه‌ها در سراسر کشور از مرغ هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha