پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دکتر نمکی وزیر بهداشت

حوزه/ وزیر بهداشت درباره بازگشایی حرم های مطهر، گفت: امیدواریم در آینده ای بسیار نزدیک با پیگیری متولیان این آستان ها و تعاملاتی که باهم داریم و بعد از تدوین پروتکل های بهداشتی بتوانیم صحن های این اماکن را بر روی مردم بگشاییم تا با عبور از صحن و ادای احترام و سلام، رد شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درباره بازگشایی حرم های مطهر امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت عبدالظعیم حسنی(ع)، حضرت شاهچراغ(ع)، بقاع متبرکه و مساجد کشور، گفت: همه ما از عاشقان اهل بیت هستیم و از کودکی در مساجد و با شعائر دینی رشد کرده ایم و با این فرهنگ خو گرفته ایم. خدمتگزاران نظام سلامت با این اعتقاد و باور که اگر روزی گفتند بستن این اماکن و مراکز را توصیه می کنیم، مشتاق هستند هر چه زودتر، درب این مراکز به روی مسلمین به ویژه در ماه مبارک رمضان باز شود.
وزیر بهداشت ادامه داد: همکاران ما بسیج شده اند و دستورالعمل هایی را در این زمینه تهیه کرده اند تا در شهرهایی که در منطقه سفید قرار دارند، نماز جمعه و نماز جماعت را با رعایت پروتکل های بهداشتی، برگزار کنند. از هیئت امنای مساجد، ائمه جمعه و جماعت که بزرگترین همراهی را با ما همراهی کردند تا بتوانیم به سلامت مومنین و نمازگزاران کمک کنیم، می خواهم که راهنمایی و نظارت کنند تا نماز در مساجد این مناطق، با اجرای پروتکل های بهداشتی برگزار شود. 
وی افزود: افراد بالای 60 سال که در نماز جمعه و جماعت شرکت می کنند، در سن ریسک قرار دارند، گرچه جوانان نیز در این اجتماعات حضور دارند، اما ما بیشترین گرفتاری را با جمعیت آسیب پذیری داریم که ممکن است به این بیماری گرفتار شوند. 
نمکی اظهار کرد کرد: از اینکه هنوز برخی از آستان های مقدس هنوز به روی مردم بازگشایی نشده، متاسفیم و خود ما نیز غصه می خوریم و می دانیم که عاشقان امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت عبدالظعیم حسنی(ع)، حضرت شاهچراغ(ع) و بسیاری از آستان های مقدس، مشتاق زیارت هستند، اما تا زمانی که اطمینان و ایمان کامل پیدا نکنیم که حتی یک زائر این اماکن هم دچار مشکل نمی شود، به خودمان اجازه نمی دهیم که درب آنها را به روی مردم بگشاییم. 
وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که در آینده ای بسیار نزدیک با پیگیری متولیان این آستان ها و تعاملاتی که باهم داریم و بعد از تدوین پروتکل های بهداشتی بتوانیم صحن های این اماکن را بر روی مردم بگشاییم تا با عبور از صحن و ادای احترام و سلام، رد شوند و در آینده به گشایش بیشتری دست پیدا کنیم. 
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 0
    تمامی کتابخانه های حوزوی که مکان فیزیکی آنها داخل مراکز حوزوی هست تعطیل می باشند در حالیکه کارمندان این کتابخانه ها داخل کتابخانه هستند ولی در کتابخانه را می بندند و می گویند دستور مدیریت حوزه است که در کتابخانه بسته باشد باز بودن این کتابخانه های منع قانونی ظاهراً ندارد زیرا مکان عمومی نیستند چون مکان فیزیکی این کتابخانه ها در داخل مدارس و موسسات حوزوی قرار دارندو این مدارس و موسسات در حال حاضر باز هستند و مشغول فعالیت عادی اداری خودشان هستند کارمندان این کتابخانه ها نیز در داخل خود کتابخانه هستند و حقوق دریافت می کنند ولی در کتابخانه را می بندند ، آیا امکان این نیست که با رعایت فاصله پنج متر و افزایش ساعت مطالعه تا دوازده شب در ماه رمضان کتابخانه ها باز شوند و اجازه مطالعه به طلاب داده شود؟ چون وقتی ساعت کار تا دوازده شب اضافه شود تعداد طلاب کم خواهد شد و اصولا به دلیل اینکه الان تمام طلاب به شهرهای خودشان برگشته اند تعداد طلاب ساکن قم بسیار کم است و به راحتی فاصله پنج متر قابل انجام است. این همه گروه جهادی نمی توانند مدافعان علم شوند و کار ضدعفونی روزانه کتابخانه ها را بر عهده بگیرند؟ اگر این قدر اصرار به بازگشایی حرم ها داریم و می گوییم پرتکل بهداشتی را رعایت می کنم خوب اول کتابخانه های داخل مراکز حوزوی را با رعایت پرتکل بازکنید ساعت کارشان را در ماه رمضان تا دوازده شب اضافه کنید و اگر کارمند ندارید از این همه گروه جهادی کمک بگیرید تا آنها کار مراقبت از کتابخانه را تا ساعت دوازده شب بر عهده بگیرند