جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر قدیر

حوزه/ سیر بیماران بستری در قم نزولی است، اما به معنی پایان کرونا نیست و متاسفانه فضای شهر و عدم رعایت برخی از مردم نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه  دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در جلسه پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: سیر بیماران بستری در قم نزولی است اما به معنی پایان کرونا نیست
و متاسفانه فضای شهر و عدم رعایت برخی از مردم نگران کننده است.

وی افزود: پس از بحران کووید۱۹ ما با یک وضعیت نرمال جدید ( New normal)  روبرو خواهیم بود که باید شیوه زندگی مردم تغییر کند.

دکتر قدیر گفت:  چرا که مدت ها با ویروس کرونا خواهیم بود و لذا باید با توجه به این شرایط، شیوه زندگی را عوض کرد، استان قم شرایط نزولی از نظر تعداد بستری ها را دارد، اما این امر خیال ما را بابت پایان کرونا راحت نمی کند، چرا که بسیاری از ناقلین در سطح شهر در حال تردد بوده و هیچ علائمی نیز ندارند.

وی گفت: مراکز بهداشتی علاوه بر اقدامات و برنامه هایی که در خصوص کرونا انجام می دهند، باید دیگر تکالیف خود از جمله واکسیاسیون اطفال و کنترل بقیه بیماریها را نیز با انجام دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطر نشان ساخت: خروج از قرنطینه باید آرام آرام صورت گیرد و نباید یک دفعه همه چیز را تمام شده تلقی کرد چرا که زحمات صورت گرفته در مقابله با ویروس به هدر می رود.

دکتر قدیر گفت: متاسفانه فضای شهر به گونه ای است که انگار ویروس تمام شده است و این امر خطرناک است و جای نگرانی دارد، باید در اماکن عمومی و اجتماعات همواره از ماسک و دستکش استفاده شود.

وی گفت: ثابت نشده است کسانی که آنتی بادی بالایی نسبت به کووید ۱۹ دارند، قطعا ایمن هستند، بلکه این افراد نیز باید مباحث حفاظت فردی را رعایت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha