جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی

حوزه/ عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی گفت: باید نفرین حضرت نوح را در حق آل سعود و رژیم کودک‌کش اسرائیل و تحریم کنندگان و قاتلان مردم مظلوم یمن انجام دهیم و از خداوند درخواست نابودی این اقوام ظالم را داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در ویژه‌برنامه تفسیر سوره انبیاء که هر روز ظهر از رسانه ملی منعکس می‌شود، گفت: باید قدردان شهدای عرصه خدمت و سلامت که این روزها در خط مقدم هستند باشیم و در اولین پنجشنبه ماه رمضان در حق این افراد دعا نماییم.

وی افزود: آیه ۷۶ سوره انبیاء داستان مختصری از حضرت نوح(ع) است که حضرت زمانی که از قوم خود خسته شد از خداوند درخواست نجات نمود و خدا نیز دعای حضرت را استجابت نمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: آزار و اذیت‌هایی حق حضرت نوح(ع) با آن‌ها روبرو شد، بسیار دردناک بود که نمونه آن فروبردن نوک انگشتان در گوش و پوشاندن صورت با پارچه برای انسداد سمع و بصر بود که هم حرف حضرت را نشنوند و هم صورت حضرت را مشاهده نکنند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: قوم حضرت نوح(ع)، به این دو عمل مسدود نمودن سمع و بصر اصرار داشتند و با تکبری که در دل داشتند حاضر نبودند سخنان پیامبر را گوش دهند و حتی کودکان خود را از حضرت نوح(ع) بر حذر می‌داشتند و کودکان در خیابان، نبی خدا را برای اذیت و آزار قرار دادن، به همدیگر نشان می‌دادند.

عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی اظهار کرد: زمانی که مردم حضرت نوح(ع) را تکذیب و آزار و اذیت کردند، حضرت نیز از خداوند دو درخواست نمود مبنی بر اینکه «خداوندا بسیار اذیت می‌شوم و نصرت خود را شامل حالم گردان و خداوندا حتی یک نفر از این قوم لجوج بر روی زمین باقی نگذار» که در نهایت این دعای حضرت مستجاب شد.

وی افزود: باید نفرین حضرت نوح(ع) را در حق آل سعود و رژیم کودک‌کش اسرائیل و تحریم‌کنندگان و قاتلین مردم مظلوم یمن انجام دهیم و از خداوند درخواست نابودی این اقوام ظالم را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه گفت: درآیات فراوان داریم که به صورت قطعی خداوند یاری کننده است چراکه وعده نصرت داده و هم در حیات دنیوی و هم در حیات اخروی این نصرت را شامل حال افراد صالح خواهد نمود.

وی تأکید کرد: شیوه‌های نصرت الهی مختلف است و می‌تواند در قالب‌های متفاوت باشد به همین علت باید به‌درستی این شیوه‌ها را درک نماییم تا بتوانیم الطاف و نصرت الهی را جذب نماییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در خصوص شیوه‌های نصرت الهی خاطرنشان کرد: عطای آرامش از سوی خداوند، افزایش آرامش در هنگام مصائب همانند صبر حضرت زینب سلام‌الله علیها در کربلا، اجابت ادعیه، معجزه و کرامت همانند معجزات رسول خدا(ص) و عصای حضرت موسی(ع)، واگذاری حکومت و پیروزی به مؤمنان همانند ملک سلیمان، فتح مکه، پیروزی در جنگ همانند جنگ بدر، ایجاد رعب و وحشت و هلاکت در دل دشمنان، نجات از خطر همانند نجات حضرت شعیب، حضرت صالح، لوط، نوح، یونس و ابراهیم علیهم‌السلام و رسول خدا(ص)، ابطال کید دشمنان همانند جریان تار عنکبوت، الهام بخشی و در نهایت گسترش پیروان می‌تواند از روش‌های نصرت و الطاف الهی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha