پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) مصداق بارز مواسات و کمک کننده مومنانه است، چرا که همه دارایی و ثروتش را یک جا تقدیم پیامبر(ص) و نشر اسلام کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، گفت: حضرت خدیجه(س) از چند جهت بر همه حق دارند؛ آن بانو ام المومنین، همسر پیامبر و مادر زهرای مرضیه است و در عین حال کسی است که همه اموال، دارایی ها، ثروت را فدای اسلام، نیازمندان و در اختیار پیامبر قرار دادند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اعلام رزمایش مواسات و همدی مومنانه از سوی رهبر انقلاب، افزود: امروز که در جامعه اسلامی ایران شاهد هم افزایی و همکاری مؤمنانه برای رسیدگی به محرومین و اقشار ضعیف هستیم که این مسئله در عنوان «رزمایش مواسات یا همان کمک مؤمنانه» از سوی رهبر انقلاب توصیه شده، این مسئله برگرفته از مکتب حضرت خدیجه(س) و ایشان نیز مصداق بارز مواسات مومنانه است، چرا که همه دارایی و ثروتش را یک جا تقدیم پیامبر(ص) و نشر اسلام کردند.

امام جمعه ساری اظهار کرد: حضرت خدیجه(س) کسی بود که در اوج عزت مالی و زندگی اشرافی به سخت ترین شرایط اقتصادی برای همراهی با اسلام و پیامبر اعلام آمادگی کرد و با افتخار آن شرایط را پذیرفت.

وی عنوان کرد: ایشان در شرایطی همسری پیامبر را انتخاب کرد که حضرت، دین و مسلمانان در بدترین شرایط اقتصادی و مالی قرار داشته اند. اوج هنر نمایی حضرت خدیجه(س) را در شعب ابی طالب به خوبی می توان دید که در آن رویداد مهم، پیامبر و مسلمانان را تنها نگذاشت و با همه اموال و دارایهای خود به میدان آمد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی گفت: ایشان به دلیل خصوصیاتی چون همراهی، خضوع و تواضع با پیامبر، اسو و الگو است. هیچ درخواستی از پیامبر نداشت، حتی در آخرین لحظات عمرش درخواست کفن از دخترش کردند، این نشانه فداکاری است.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: حضرت خدیجه(س) از نظر عفاف، حجاب و ... الگو است. ایشان در عصر جاهلیت در اوج حیاء و عفت و پاکدامنی بودند و این مسئله باید الگوی همه زنان باشد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha