جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کدخدایی

حوزه/ سخنگوی شورای نگهبان: طرح دوفوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات در جلسه امروز این شورا بررسی و دارای ایرادها و ابهاماتی شناخته شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آقای عباسعلی کدخدایی پس از جلسه امروز شورای نگهبان در جمع خبرنگاران، گفت: بخش عمده‌ای از جلسه امروز صرف رسیدگی به این مصوبه مجلس شد که از جهات مختلف دارای ایرادها و ابهامات متعدد است.

وی افزود: شورای نگهبان به زودی و در مهلت قانونی، نتایج بررسی این مصوبه را به مجلس شورای اسلامی اعلام خواهد کرد.

کدخدایی همچنین درباره بررسی و اعلام نظر نهایی در خصوص مدرک تحصیلی منتخب مردم تفرش و آشتیان در جلسه امروز شورای نگهبان گفت: پس از بررسی‌های مفصلی که اعضای این شورا و نهادهای ذیربط از آموزش عالی گرفته تا دیگر نهادها داشتند معلوم شد که موسسه صادرکننده گواهی تحصیلی برای این منتخب مجلس؛ از وزارت علوم مجوز رسمی ندارد و طبعا مدرک تحصیلی که صادر کرده فاقد اعتبار است.

وی افزود: امروز نیز گزارش دیگری در این خصوص از جانب برخی اعضای شورای نگهبان مطرح شد و در نهایت رای شورا این بود که منتخب حوزه انتخابیه تفرش و آشتیان از راهیابی به مجلس یازدهم باز می‌ماند و مراتب به طور مکتوب به وزارت کشور اعلام خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طبعا دستگاه‌های ذیربط نیز می‌توانند این موضوع را از طریق قضایی پیگیری کنند که آیا جعلی صورت گرفته یا نگرفته است.

کدخدایی افزود: به هر حال آن چه برای شورای نگهبان محرز شد این است که مدرک منتخب این حوزه انتخابیه اعتبار رسمی نداشت.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما درخصوص طرح ادعاهای مشابه مبنی بر جعلی بودن مدارک تحصیلی برخی دیگر از منتخبان حوزه‌های انتخابیه به ویژه اصفهان و گیلان و مطالبه سخنگوی هیئت رئیسه مجلس برای بررسی مدارک تحصیلی این عده گفت: طبعا اگر هر مرجعی در صلاحیتش باشد و بررسی کند طبق اختیاراتش می‌تواند در این باره اقدام کند.

کدخدایی افزود:، اما آنچه برای ما روشن است و به ما گزارش شد فقط مدرک تحصیلی منتخب تفرش و آشتیبان دارای اشکال بود و غیر از این، گزارش رسمی و مستند دیگری برای ما ارسال نشده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    0 0
    حضراتی که دارند می روند از قاطعیت نسبی شورای نگهبان دلخورند و واکنششان را در قالب چنین اقداماتی نشان می دهند