پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طرح افطاری ساده

حوزه/ امام جمعه زیراب با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر افطاری ساده، از انجام رزمایش هر شب ۱۱۰ پرس افطاری طی شب‌های ماه رمضان در شهر زیراب خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی، امام جمعه زیراب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر افطاری ساده، از انجام رزمایش هر شب ۱۱۰ پرس افطاری طی شب‌های ماه رمضان در شهر زیراب خبر داد و گفت: این رزمایش با مشارکت آستان امامزاده عبدالحق، قرارگاه جهادی حضرت ام‌البنین(س) باحضور جوانان انقلابی شهر زیراب، برای کمک به نیازمندان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و لغو مراسم افطاری دادن به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: بسیاری از شهروندان زیرابی، با صرف هزینه مراسم افطاری خود برای انجام رزمایش افطاری ساده، به شکلی دیگر این سنت حسنه را به جای آورده‌اند.

امام جمعه بخش زیراب، به انجام طرح اطعام کریمانه به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع) در شهرستان سوادکوه اشاره کرد و افزود: در این طرح نیز، ۵۰۰ پرس سحری طی دو شب میان معلولان و ایتام شهرستان توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با مشارکت مجمع خیرین آموزش و پرورش شهرستان سوادکوه، خیریه صالح، هیأت امنا مسجد جامع زیراب و قرارگاه جهادی حضرت ام‌البنین(س) انجام شده است.

حجت الاسلام رضایی در ادامه سخنان خود با بیان این که در این روزها شاهد یک عزم عمومی برای دستگیری از نیازمندان و محرومان جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا اقدامات ارزشمندی از سوی گروه های مردمی و جهادی برای کمک به نیازمندان صورت گرفته است.

امام جمعه زیراب با اشاره به این که پس از سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری همه بخش های کشور به ویژه گروه های جهادی و مردمی برای کمک مؤمنانه به نیازمندان و محرومان به صحنه آمدند، بیان داشت: رزمایش مواسات در ماه مبارک رمضان اقدامی پسندیده است که بخش مهمی از نیازهای مردم را رفع خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور گسترده مردم و گروه های جهادی در طرح کمک مؤمنانه، ایران اسلامی را به الگویی در جهان تبدیل کرده است، خاطرنشان کرد: چنین صحنه های ارزشمندی تنها مختص ملت فهیم، مؤمن و نوع دوست ایران اسلامی است.

حجت الاسلام رضایی، کمک به نیازمندان و دستگیری از محرومان را از جمله مهم ترین ویژگی های ماه مبارک رمضان دانست و تصریح کرد: به طور حتم کمک به فقرا و افرادی که در این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا با مشکلات معیشتی روبرو شدند، از اجر و ثواب معنوی بسیاری برخوردار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha