چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
image-20200505150828-1.png

حوزه/ رسیدن به کمال نیازمند به آگاهی از سحرهای رمضان دارد و خدا نعمت های زیادی در سحرگاهان قرار داده و تنها با آگاهی از آن می توان به برکات و نهایتاً به سلوک رسید. خدا این برکات را برای بندگان خاص خود فراهم کرده است. کسانی که در دنیا و آخرت موفق شدند، از سحرگاه نهایت استفاده را کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ماه مبارک رمضان از مهمترین ماه ها در کلام قدسی حضرت تعالی به شمار می رود، از جمله مسائلی که این ماه را نسبت به سایر ماه ها ویژه کرده، ادعیه روزانه آن است. برای بهره بری بیشتر از دعاهای روزانه، این خبرگزاری هرساله اقدام به نشر این دعا به همراه شرح و توضیح  علما و اساتید حوزه کرده است، امسال نیز حجت الاسلام والمسلمین «احمد احمدی‌تبار» قائم مقام دبیرکل و معاون امور فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) است به شرح دعاهای ده روز دوم این ماه مبارک پرداخته است:

«اللهُمَّ نَبِّهْنی فیهِ لِبَرَکاتِ اسْحارِهِ، وَنَوِّرْفیهِ قَلْبی بِضِیآءِ انْوارِهِ، وَخُذْ بِکُلِّ اعْضآئی الَی اتِّباعِ اثارِهِ، بِنُورِکَ یا مُنَوِّرَ قُلُوبِ الْعارِفین»

خدایا در این روز انسان سالک فهمیده، با  درک و شعوری که پیدا کرده از خدا چند دعا را در خواست می کند، می گوید خدایا نسبت به برکات سحر به من آگاهی بده؛ رسیدن به کمال نیازمند به آگاهی از سحرهای رمضان دارد و خدا نعمت های زیادی در سحرگاهان قرار داده و تنها با آگاهی از آن می توان به برکات و نهایتاً به سلوک رسید. خدا این برکات را برای بندگان خاص خود فراهم کرده است. کسانی که در دنیا و آخرت موفق شدند، از سحرگاه نهایت استفاده را کردند.

و َنَوِّرْفیهِ قَلْبی بِضِیآءِ انْوارِهِ انسان سالک دنبال نورانیت قلب است و لذا نورانیت را  از خدا درخواست می کند، از خدا می خواهد زمینه های نورانیت را مهیا کند تا بتواند در مسیر کمال  حرکت کند.

سحرگاهان برای رسیدن به کمال آسان تر  است

وَخُذْ بِکُلِّ اعْضآئی الَی اتِّباعِ اثارِهِ سالک از خدا می خواهد همه چیزش برای خدا باشد. اگر قلب نورانی باشد و در جوار مبانی دینی روزش را به شب برساند، اعضا و جوارح با ذکر خدا همین مسیر را در پیش خواهند گرفت. اگر اهل ذکر،  اهل استفاده از سحرگاهان باشد، رسیدن به کمال برای او آسان می شود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha