شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید عباس موسوی-مدیرکل اوقاف استان فارس

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: در بقاع متبرکه‌ای که دارای فضای باز هستند، مراسم شب‌های قدر با رعایت دقیق موارد بهداشتی برگزار خواهد شد که مدت زمان تمام این مراسم‌ها ۲ ساعت و از ساعت ۱۲ تا ۲ صبح خواهد بود.

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، ‌با اشاره به اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوز بازگشایی شب‌های قدر را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مساجد صادر کرده است، اظهار داشت: در برخی بقاع متبرکه استان فارس نظیر حرم علی‌بن حمزه(ع) که دارای مسجد و فضای باز است، مراسم شب‌های قدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی که طی ۱۸ بند به آن‌ها ابلاغ شده است، انجام خواهد شد.

وی در ادامه به مدت زمان برگزاری مراسمات لیالی قدر اشاره و اضافه کرد: در بقاع متبرکه‌ای که دارای فضای باز هستند، مراسم شب‌های قدر با رعایت دقیق موارد بهداشتی برگزار خواهد شد که مدت زمان تمام این مراسم‌ها ۲ ساعت و از ساعت ۱۲ تا ۲ صبح خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با تاکید بر اینکه تمام محوطه‌های زیارتگاهی، شبستان‌ها و اطراف ضریح و فضاهای بسته بقاع متبرکه بسته است و هیچکس حق ورود به آن‌ها را ندارد، خاطرنشان کرد: پخش نذری، سحری و افطاری در مراسم شب‌های قدر در تمام بقاع متبرکه و سایر اماکن مذهبی تحت نظر اوقاف فارس مطلقا ممنوع است و به دلیل رعایت مسائل بهداشتی هیچکس حق انجام این کارها را ندارد.

وی افزود: اولویت برگزاری مراسم در فضای باز مساجد و با رعایت فاصله حداقل یک متر است و در صورت عدم وجود فضای باز، برگزاری مراسم در داخل شبستان با ۲۵ درصد ظرفیت به حالت صف نماز و با رعایت فاصله یک متر می‌تواند انجام شود.

حجت الاسلام موسوی در پایان عنوان کرد: برگزاری مراسم در مساجدی که قابلیت اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را ندارند، مطلقاً ممنوع است، همچنین حضور تمام افراد در مراسم‌ها باید همراه با ماسک و دستکش باشد، برای افراد شرکت‌کننده نیز لازم است، سجاده، مهر، قرآن، مفاتیح و چادر نماز شخصی را همراه داشته باشند ضمن اینکه تمام موارد فوق باید در تمام زیارتگاه‌ها و بقاع متبرکه نیز اجرایی شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha