پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی

حوزه/ این جانب پیش تر اختصاص چنین روزی را برای نیایش ادیان در سطح جهان به شورای رهبران ادیان جهانی پیشنهاد داده بودم و خدای را شاکرم که آن پیشنهاد اکنون به بار نشسته است و به یک  حرکت جهانی  با  درون مایه معنوی و نیایشی  بدل شده است و می رود تا صفوف اتباع ادیان را به یکدیگر نزدیک نماید و آنها را در کنار هم در پیشگاه خداوند قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در پی انتخاب روز پنجشنبه ۱۴ می (مصادف با ۲۵ اردیبهشت ماه) به عنوان روز  نیایش به درگاه خداوند به نفع انسانیت، بیانیه ای صادر و ضمن فراخوان برای دعای همگانی در این روز، اعلام کرد: این جانب پیش تر، اختصاص چنین روزی را برای نیایش ادیان در سطح جهان به شورای رهبران ادیان جهانی پیشنهاد داده بودم و خدا را شاکرم که آن پیشنهاد اکنون به بار نشسته است و به یک  حرکت جهانی با درون مایه معنوی و نیایشی بدل شده است.

وی ادامه داد:  این اقدام می تواند صفوف اتباع ادیان را به یکدیگر نزدیک نماید و آنها را در کنار هم قرار دهد تا یک صدا با خدای جهان برای از بین بردن ویروس منحوس کرونا راز و نیاز کنند. 
 

متن کامل بیانیه  حجت الاسلام والمسلمین  مبلغی عضو شورای رهبران ادیان جهانی به شرح زیر است:
شخصیت ها و مراکز بزرگ اسلامی، مسیحی و ادیانی در جهان، روز پنجشنبه ١٤ ماه می (مصادف  با بیستم رمضان و بیست و پنجم اردیبهشت) را به عنوان  روز نیایش  به درگاه خداوند به نفع انسانیت اعلام کرده و اختصاص داده اند.
 این جانب پیش تر اختصاص چنین روزی را برای نیایش ادیان در سطح جهان به شورای رهبران ادیان جهانی پیشنهاد داده بودم و خدای را شاکرم که آن پیشنهاد اکنون به بار نشسته است و به یک  حرکت جهانی  با  درون مایه معنوی و نیایشی  بدل شده است و می رود تا صفوف اتباع ادیان را به یکدیگر نزدیک نماید و آنها را در کنار هم در پیشگاه خداوند قرار دهد. این کنار هم آیی مؤمنانه و یاری خواهی مشترک از خدای جهان برای از بین بردن ویروس منحوس کرونا گویای گوهر راز و نیاز به درگاه پروردگار هستی بخش است و با درونمایه نیایش اسلامی و زبان فراخ نگر قرآنی و روایی مطابقتی تام و تمام دارد.
 ما نیز در این روز، همراه با همه ادیان  دست در دست دین مداران و خداپیشگان در سرتاسر گیتی، به نیایش روی می آوریم تا "خدای ناس" را (به تعبیر قرآن) برای نجات "خانواده خدا" (به تعبیر حدیث) در فراخنای "زمین خدا" (به تعبیر قرآن) از این بیماری  فرا بخوانیم.
آنچه این روز اختصاص یافته به دعا را برای جامعه اسلامی، اهمیتی مضاعف می بخشد قرار گرفتن آن در ماه رمضان، به ویژه  در میانه شب های پرارج قدر، است. به باور این جانب این فرصت گویای امکانی ارزشمند برای دعا، هم از حیث تقویم معنوی اسلامی و هم به لحاظ گسترش همدلی مؤمنانه میان همه خداپرستان و ایمان باوران در سراسر گیتی است.
  گفتنی است: حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی ۲۵ فروردین امسال در نامه ای به شورای ادیان جهانی پیشنهاد داد: این شورا، یک روز را به عنوان روز جهانی دعا در پیشگاه خداوند برای درخواست برطرف شدن و به پایان آمدن  بیماری جهانی کرونا اعلام کند و در این روز همه اتباع ادیان مختلف در پیشگاه خداوند دعا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فتامل IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    0 1
    کفر و شرک چه نسبتی با توحید دارد ؟! دعای کافرانه و مشرکانه ارزشمند است ؟! همراهی و هماهنگی بدون دست برداشتن آنها از انحطاط وحشتانک اعتقادی ، چه معنایی دارد ؟! خداوند توصیه فرموده است ؟! نیازمند همراهی آنها برای استجابت فرارمان داده است ؟! در کنار مرتکبان اکبر کبایر قرار گرفتن امکان اجابت را بالاتر می برد ؟!
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    0 0
    حاج آقا اخیرا خبری داشتیم مبنی بر پیدا شدن انجیلی در میان اشیای قاچاقی ، در این انجیل (که گویا به بیش از هزار و پانصد سال پیش برمی گردد) مطابق با اعتقادات شیعه مطالبی در مورد توحید و نبود تثلیث ، کشته نشدن حضرت عیسی علی نبینا و آله و علیه السلام و ... دارد ، تلاش نمایید تا چنین انجیلی به نمایش گذاشته و در معرض تحقیق محققان قرار گیرد . اگر دنبال کار درست و بنیادی هستیم این یکی از آنها .
  • عباس غفاری جو IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    0 0
    پیشنهاد بسیارخوب وخداپسندانه است.وبه نظر ما در راستای هدف خلقت که جدا کردن انسان از خاک ورساندن او به افلاک است. درکلام مولایمان امیرالمومنین امام علی علیه السلام داریم با این مضمون که: ای انسان بهای وجود تو بهشت است.خود را به ارزانتر ازآن نفروش. هرحرکتی که باعث ایجاد محبت بین انسانهای طالب حرف حق وپیام حکیمانه باشد.بسیار خوب وخدا پسندانه است.البته حساب افراد ظالم ولجوج همیشه جداست./با آرزوی ظهور مولایمان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف وکنار رفتن پرده های تزویر وریا وشرک ونفاق وآشکار شدن حقیقت اسلام ناب محمدی برای جهانیان /ان شاءالله
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 0
    هُوَ الْحَيُّ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ فَادْعُوهُ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ «65» اوست زنده‌اى كه جز او معبودى نيست، پس او را در حالى كه دين را براى او خالص نموده‌ايد بخوانيد. سپاس براى خداوندى است كه پروردگار جهانيان است. / کنار تثلیثی ها قرار گرفتن خداپسندانه است ؟
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 0
    کار درست آنی است که رهبری فرزانه انقلاب کردند ، ایشان ارتباط مستقیم در پیامشان با جوانان اروپایی برقرار کردند ، محافل کلیسایی اعتقادا و خلاقا ...