چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آسیب های اجتماعی

حوزه/ جلسه هم اندیشی و بررسی نیازسنجی های پژوهشی، با حضور اساتید و فضلای پژوهشگر، در مدیریت حوزه علمیه استان لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین احد عبداللهی، در جلسه هم اندیشی و بررسی نیاز سنجی های پژوهشی حوزه علمیه استان لرستان، با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش و نقش آن در کاهش و رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی، گفت: برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه باید نیاز سنجی و بررسی های لازم با صبر و تلاش لازم صورت گیرد . 

وی با اشاره به اینکه برای ارائه تحقیق و پژوهش مطلوب و کارآمد باید نیاز سنجی های لازم بصورت مستمر مورد پژوهش قرار گیرد، افزود: نیاز سنجی باید در حوزه های دینی، فرهنگی، اجتماعی و ... با دقت لازم انجام شود. 

مدیر حوزه علمیه لرستان خاطر نشان کرد: با نیاز سنجی های لازم در خصوص مسائل فرهنگی و اجتماعی می توانیم در کاهش و حل مشکلات و آسیب های خانوادگی و اجتماعی قدم برداریم . 

در ادامه این جلسه، اساتید و پژوهشگران حوزوی استان لرستان، مباحث سیاسی اجتماعی و فرهنگی استان را در قالب پروژه ها و طرح های تحقیقاتی مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند . 

بررسی علل خودکشی و طلاق، شبهات کرونایی در فضای مجازی، دلایل ورود روحانیون و طلاب به طب سنتی اسلامی و شیوه های انتقال آموزه های دینی به جوانان از جمله مباحثی بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha