پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
image-20200505150828-1.png

حوزه/ انسان همواره نقص و عیب دارد. برطرف شدن این عیوب و نقص ها بدون توکل و توسل به ذات اقدس ممکن نیست. انسان همواره برای داشتن نعمت، برکت ها و... باید شکرگزار ذات اقدس اله باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ماه مبارک رمضان از مهمترین ماه ها در کلام قدسی حضرت تعالی به شمار می رود، از جمله مسائلی که این ماه را نسبت به سایر ماه ها ویژه کرده، ادعیه روزانه آن است. برای بهره بری بیشتر از دعاهای روزانه، این خبرگزاری هرساله اقدام به نشر این دعا به همراه شرح و توضیح  علما و اساتید حوزه کرده است، امسال نیز حجت الاسلام والمسلمین «احمد احمدی‌تبار» قائم مقام دبیرکل و معاون امور فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به شرح دعاهای ده روز سوم این ماه مبارک پرداخته است.

اللهمّ غَشّنی بالرّحْمَةِ وارْزُقْنی فیهِ التّوفیقِ والعِصْمَةِ وطَهّرْ قلْبی من غَیاهِبِ التُّهْمَةِ یا رحیماً بِعبادِهِ المؤمِنین.

سالک الی الله در این راه، از خدا چند درخواست مهم را دارد. خدایا این رحمت تو همه وجود مرا فرا گیرد. او می خواهد تا همه اعضاء و جوارحش غرق در رحمت شود. اگر این امر میسر شود، رفتن سالک به سمت کمال حتمی خواهد بود. سالک بار دیگر و در روز پایانی ماه رمضان از خدا می خواهد توفیق درک معارف الهی، توفیق درک نماز شب، توفیق انجام واجبات و نوافل و انجام کارهای خیر را به او عنایت کند. البته این توفیق نیاز به زمینه سازی دارد. او از خدا می خواهد در کنار همه این درخواست ها از او در مقابل نافرمانیها و شیاطین جنس و انس مواظبت کند. مواظبت باعث می شود، شخص زودتر به مسیری که دنبالش هست، برسد. تیر شیطان این توفیقات را از انسان می گیرد. شیطان مانع کمال است. عصمت، راه رفتن به سوی سعادت را هموار می کند. بنابراین انسان نیازمند به عصمت الهی است و اگر خدا انسان را معرض گناه قرار دهد، غیر از خدا کسی نمی تواند  از انسان مراقبت کند.

انسان همواره نقص و عیب دارد. برطرف شدن این عیوب و نقص ها بدون توکل و توسل به ذات اقدس ممکن نیست. انسان هموراه برای داشتن نعمت، برکت ها و... باید شکرگزار ذات اقدس اله باشد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha