جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت آیت الله وحید خراسانی

حوزه/ دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی مبلغ زکات فطره سال ۱۳۹۹ را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی مبلغ زکات فطره سال ۱۳۹۹ را اعلام کرد که بدین شرح است:

  

بسمه تعالی

در پی سؤالات مکرر از مبلغ فطریه برای هر نفر، به اطلاع می رساند: میزان زکات فطره برای هر نفر، سه کیلوگرم گندم است که مکلّف می‌تواند پول آن را طبق قیمت گندم محل خودش محاسبه و به فقیر بپردازد.

در بعضی شهرها مبلغ هر کیلوگرم گندم ۴۰۰۰ تومان است؛ لذا این دفتر میزان زکات فطره را به احتساب سه کیلوگرم گندم۱۲٠۰٠ تومان قبول می‌کند.

در مسأله۲۰۳۱ توضیح المسائل در مورد مصرف زکات فطره چنین بیان شده است: مشهور فرموده اند: مصرف زکات فطره، مصرف زکات مال (مسأله ۱۹۴۲) است، ولی احتیاط واجب آن است که به فقرا داده شود، و باید این فقیر شیعه دوازده امامی باشد، مگر این که مؤمنی پیدا نشود، در این صورت به غیر ناصبی هم می شود داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مسعود احمدی BE ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    0 1
    با عرض سلام و احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما و همه مومنین. بنده درکشور بلژیک زندگی میکنم وتاحال مرجع تقلید من حضرت آیت الله سیستانی حفظه الله بودند . بنابربعضی ملاحظات و خواست هایم میخواهم مرجع تقلیدم حضرت آیت الله وحید خراسانی مدظله العالی باشندلحاظا ازشما بزرگوار درخواست کمک و راهنمایی دارم امیدوارم مرا دراین راستا کمک و راهنمایی بفرمائید. با تقدیم احترام
  • حمیددلیر IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    0 0
    آقای محترم بگین عید هست یا نه
  • زهرا IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    0 0
    باسلام ما ساکن قم هستیم .پدر و مادرم مستاجرن .و زیر قرض که با نداشتن و ندادن تبدیل به پول نزولی شده پیر و خسته شدن ....پدرم ۶۰ سالشه ...توان کار داره و کار میکنه ولی از پس پول ماهیانه نزول بر نمیاد و نمیتواند پول اصلی رو درست کنه بده ...لطفا کمک کنید ....میتوانید بیاید تحقیق و بپرسید ...کمک کنید . شماره محفوظ