جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/نشست مدیران مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه با مدیر حوزه علمیه استان کردستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی قدس اظهار کرد: قدس شریف آخرین میدان جدال جبهه حق علیه باطل محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین نادر رنجبر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان اظهار کرد: در نگاه مادی به سیاست آرمانها و اهداف جوامع براساس سود و منفعت سنجیده می شود سیاست مداران در عرصه سیاسی زمانی ورود می کنند که سود و زیان را برای خود سنجیده باشند، اما در نگاهی که برخاسته از آرمان های دینی و چشم اندازهای باور ولایی است، این سود و زیان مادی نیست که عرصه نبرد را مشخص می کند، بلکه افق ها و اهداف روشنی است که دین برای تحقق جامعه الهی بیان کرده است.

مدیر حوزه علمیه کردستان ادامه داد: در این نگاه مرزهای جغرافیایی تعیین کننده محل نبرد و مبارزه نیست و در حقیقت باورهای الهی مرز مبارزه را مشخص می کند.

وی اضافه کرد: حضرت امام (ره) براساس همین دیدگاه روز قدس را نامگذار و در ورای مرزهای مادی، میدان مبارزه را برای مسلمانان و جوامع آزادیخواه تعیین فرمودند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: در نگاه امام(ره) هر جایی که صدای «یاللمسلمین» بلند باشد و مظلومی صدای مظلومیتش به گوش رسید آنجا مرزهای اعتقادی ما تلقی می شود و باید با تمام وجود خروشید و مظلوم را از زیر یوغ سلطه گر نجات داد.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر افزود: در نگاه امام راحل، قدس یک شهر و یا محل مقدس صرف نیست، بلکه یک افق و مسئله حیاتی است که هویت اسلامی ما در گرو آن است، از این رو امام آن را عامل تجدید حیات اسلام و حقله وصل جهان اسلام می دانستند که مبارزه برای آزادی آن در حقیقت تلاش برای احیای انسانیت و شرف اسلامی جوامع تحت قیمومیت اسلام است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در پایان عنوان کرد: بی شک با توجه به مسئله قدس و فلسطین قدس آوردگاه نبرد جبهه حق علیه باطل خواهد بود و به فضل الهی، مسلمانان و جبهه حق طومار جبهه باطل را در خواهند پیچید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha