پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مجلس یازدهم

حوزه/ موضوعی که در طی یکی دو سال اخیر بارها مطرح‌شده است ضرورت مبارزه با فساد در کشور است و در این میان مجلس شورای اسلامی به‌عنوان اصلی‌ترین نهاد قانون‌گذاری بیشترین نقش را دارد.

خبرگزاری حوزه/«مبارزه با فساد، یک جهاد واقعی و البته کار بسیار دشواری است» این تنها یکی از بیانات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه با فساد در سال‌های اخیر است.

رهبر انقلاب بارها در سخنرانی‌های خودشان بر ضرورت مقابله قاطع و همه‌جانبه در خصوص فساد تأکید کرده و حتی به‌صورت مصداقی نیز به آن اشاره‌کرده‌اند به‌طوری‌که دریکی از سخنرانی‌های خودشان در این زمینه فرمودند: امروز یکی از مهم‌ترین مسائل ما، مبارزه با فساد است. این را باید همه مسئولان کشور بفهمند. فساد یعنی چه؟ فساد یعنی این‌که کسانی با زرنگی، با قانوندانی، با زبان‌چرب و نرم و با چهره حق‌به‌جانب، به جان بیت‌المال این ملت بیفتند و کیسه‌های خود را پُر کنند.

در این میان موضوعی که در طی یکی دو سال اخیر بارها مطرح‌شده است ضرورت مبارزه با فساد در کشور است و در این میان مجلس شورای اسلامی به‌عنوان اصلی‌ترین نهاد قانون‌گذاری بیشترین نقش را دارد.

از سوی دیگر با توجه به تخلفی که چند نماینده در مجلس دهم داشتند نگاه‌ها به مجلس یازدهم بیش از گذشته است و انتظارات از این مجلس نیز بسیار زیاد است.

انتظاراتی که در پیام رهبر انقلاب نیز قابل‌مشاهده است.

در بخشی از پیام رهبر انقلاب به مناسبت آغاز به کار مجلس یازدهم آمده است:

مجلس با نمایندگان فعال، پاک دست، امانت‌دار و دارای شناخت می‌تواند در رأس امور قرار گیرد.

درواقع باید گفت مبارزه با فساد اصلی‌ترین آزمون مجلس یازدهم است که باید دید نمایندگان و وکلای ملت از این آزمون سربلند بیرون خواهند آمد یا نه؟

موضوع مهم دیگری که متأسفانه مجلس دهم بیش‌ازحد درگیر آن بود، جدال‌های بیهوده سیاسی بود، جدال‌هایی که نه‌تنها مشکلی از مشکلات کشور و مردم را حل نمی‌کرد بلکه جو ملتهبی نیز در کشور ایجاد می‌کرد.

توجه به مشکلات مردم و تلاش در حل کردن آن خواسته‌ای به‌حق مردم از مجلس یازدهم است که نمایندگان باید در جهت رفع آن وارد عمل شوند.

اتفاقی که لازمه‌ای اصلی آن پرهیز از جدال‌های بیهوده سیاسی در خانه ملت است چراکه در سایه اتحاد و همدلی است که می‌توان تصمیمات درست و صحیحی گرفت.

محمدی - فعال رسانه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha