شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آخرالزمان

حوزه/ به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد کرسی آزاداندیشی «کرونا و علائم آخرالزمان» با حضور بانوان طلبه و اساتید در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، کرسی آزاداندیشی «کرونا و علائم آخرالزمان» به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد و  با حضور بانوان طلبه و اساتید در فضای مجازی برگزار شد.

در این نشست، گروه ارائه دهنده کرسی آزاداندیشی «کرونا و علائم آخر الزمان» که به صورت مجازی برگزار شد، در ابتدای بحث، علائم ظهور را به دو دسته «نشانه‌های حتمی» و «نشانه‌های غیرحتمی» تقسیم کردند و افزودند: علائم حتمی ظهور براساس روایاتی که به ما رسیده شامل خروج سفیانی، یمانی، قتل نفس زکیه و صیحه آسمانی است که پس از وقوع این علائم، ظهور امام عصر(عج) حتمی خواهد بود.

ارائه کنندگان موضوع کرسی آزاداندیشی ادامه دادند: نشانه های غیرحتمی هم دارای موارد متعددی از جمله ظهور دو نوع طاعون (طاعون سرخ و سفید) که طاعون سرخ جنگ و خونریزی و طاعون سفید مرگ عمومی و فراگیر به شمار می رود، هستند.

بانوان طلبه ارائه دهنده موضوع کرسی ادامه دادند: در این باره از امام صادق(ع) بیان شده که «قبل از قیام قائم(ع)، دو نوع مرگ سرخ و مرگ سپید رخ می دهد تا این‌که از هر هفت نفر، پنج نفرشان از بین بروند؛ مرگ سرخ با شمشیر و مرگ سفید با طاعون است، با توجه به این مشخصه ها می توان  کرونا را از علائم آخرالزمان محسوب کنیم و بر آن تطبیق دهیم.

در ادامه این کرسی آزاداندیشی در فضای مجازی، گروه منتقدان اظهار کردند: بیماری ها از بلاهای طبیعی بوده که در هر زمانی یک نوع از بیماری فراگیر وجود داشته است و این که بخواهیم کرونا را جزء بیماری های آخرالزمان بدانیم اجازه این تطبیق را نداریم ولی چون همه‌گیر و فراگیر شده است می توانیم چنین احتمالی بدهیم که از علائم آخرالزمان باشد.

منتقدان این موضوع تصریح کردند: چیزی که در اینجا مهم است توجه به روایاتی است که به شیعیان دستور داده‌اند که باید هر زمان آماده ظهور امام عصر(ع) باشند؛ چون ظهور، ناگهانی فرا می‌رسد.

گروه منتقد ادامه دادند: وقتی اراده خدا تعلق بگیرد، به تعبیر روایات، خداوند، امر فرج حضرت مهدی(ع) را در یک‌ شب اصلاح می‌کند؛ بنابراین، آنچه وظیفه حتمی و تغییرناپذیر ماست و هیچ اتفاقی در آن خلل و تردیدی ایجاد نمی‌کند، ضرورت آمادگی ما برای ظهور حضرت ولی‌عصر(ع) است.

در پایان این کرسی آزاداندیشی، خانم قوچانی به عنوان داور مباحث مطرح شده به جمع بندی مطالب پرداخت و تصریح کرد: بیماری کرونا می تواند از علائم غیرحتمی ظهور باشد و تطبیق بر آن صحیح نیست.

وی تصریح کرد: آنچه که مهم و وظیفه حتمی و غیرتغییر ناپذیر ما شیعیان به شمار می رود آمادگی همیشگی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) است.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی اکبر IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    6 0
    سلام من میگم از شونه های ظهور امام زمان هست .
  • علی اکبر IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 0
    سلام خدا را شکر من اولین نفری بودم این نظر در این مطالب به عرس برسانم متاسفانه نشونه رو با شونه اشتباهی نوشتم تصییحش میکنم و دوباره از نو می نویسم من میگم از نشونه های ظهور امام زمانبا تشکراز شما و با تشکر از معاونت پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد و با حضور بانوان طلبه و اساتید. موفق باشید.
  • نظر IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 0
    والله من حدودا بیشتر از ۳۰ سال پیش خیلی به نشونه های ظهور کنجکاو بودم و درموردش مطالعه زیاد می کردم اون موقع در این مورد میگفتن مرگ با طاعون سرخ و سیاه حالا چی شده که سیاه تبدیل به سفید شده خدا عالمه. اگر فردا یه اتفاقی بیفته که مردم با یه چیز زرد بمیرن لابد تبدیل به طاعون زرد میشه.....