پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مهدوی

حوزه/ نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، در همایش گام دوم تبلیغ گفت: در شرایطی که خیلی از مجالس معنوی تعطیل شده است، افت معنویت احساس می‌شود که باید با رعایت موازین و نکات بهداشتی، این خلاء جبران شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از نجف‌آباد، همایش استانی گام دوم تبلیغ، امروز یک شنبه اول تیر ماه سال ۱۳۹۹همزمان با سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ  و اطلاع رسانی دینی، با حضور آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو خبرگان رهبری، در سالن شهدای گلستان شهدای نجف‌آباد برگزار شد.

آیت‌الله مهدوی در این همایش بیان کرد: مبلغ دین هیچ گاه دعوت به خود نمی کند، بلکه دعوت به خداوند می کند و آگاهی بالایی نسبت به دین، خدا ترسی و خشیت الهی از جمله ویژگی بارز مبلغ دین است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: اگر یک نفر به دست مبلغ هدایت شود از آنچه خورشید به آن می تابد، بهتر است؛ مبلغ دین الهی در تبلیغ خود با خدا معامله می‌کند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر آگاهی و فهم دینی مبلغان، بیان کرد: مبلغان باید با رعایت اختصار و بیان خوب، کلام خود را ارائه دهند. همچنین مبلغ خودش باید عامل به گفته هایش باشد و با قصد الهی تبلیغ خود را انجام دهد.

آیت الله مهدوی با اشاره به ارزش انفاق در راه خدا بیان کرد: بالاترین انفاق، انفاق تفکر و معنویت است.

وی با توجه به شرایط به وجود آمده در اثر بیماری کرونا، بیان کرد: در شرایطی که خیلی از مجالس معنوی تعطیل شده است، افت معنویت احساس می‌شود که باید با رعایت موازین و نکات بهداشتی، این خلاء جبران شود.
 

نماز اصل و ریشه دین است

حجت الاسلام مصطفی حسناتی، امام جمعه نجف آباد هم در این همایش با اشاره به احادیث مربوط به زینت های انسان، بیان کرد: بهتر است خود را به زینت ایمان مزین کنیم. از جمله زینت های ایمان دین شناسی است و زینت دین شناسی حلم و صبوری است. زینت صبوری، رفق و رفاقت و محبت است. زینت رفق خشک نبودن و لَین بودن است و زینت نرم خوئی این است که کارهای سخت برای انسان راحت می‌شود.

وی با اشاره به شرایط به وجود آمده به علت ویروس کرونا بیان کرد: دشمنان دنبال این بودند که اسلام را ضد بهداشت نشان دهند، ولی با درایت رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام این تهدید برعکس عمل کرد و باعث معرفی بهتر و رشد شیعه شد.

امام جمعه نجف آباد با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز در دین اسلام، بیان کرد: شهید حججی به نماز جماعت اهمیت می‌داد و در هر جمعی که بود، نماز جماعت را برگزار می‌کرد. نماز اصل و ریشه دین است و باید جدی گرفته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha