جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسینی قمی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: متأسفانه در بین بعضی از جوانان اعتقادی به سید یمانی دروغین که ادعای نیابت از امام زمان(عج) را دارد به وسیله خواب شکل‌گرفته است درحالی‌که خداشناسی و پیامبر شناسی و امام شناسی که بر پایه خواب باشد باطل است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی طی سخنانی در حرم مطهر که از صحن‌های مختلف حرم پخش شد، گفت: یکی از اصحاب خاص امام صادق علیه‌السلام به نام «معلی بن خنیس» اسیر دست حاکم ظالمی شد که این حاکم از وی درخواست نام بردن صحابی و مرتبطین خاص امام صادق علیه‌السلام را داشت که معلی ممانعت نمود و به شهادت رسید.

وی افزود: امام صادق علیه‌السلام بعد از شنیدن شهادت این صحابی به‌شدت ناراحت شدند و شب تا صبح به عبادت پرداخته و در سجده‌ای هم دعا برای این صحابی و هم به قاتل این صحابی نفرین نمودند که بلافاصله این قاتل با نفرین امام به هلاکت رسید.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: این صحابی جلیل‌القدر با تمام عظمتی که داشت، با دعای امام صادق علیه اسلام رحمت الهی شامل حالش شد و بهشتی شد، یک خطایی را مرتکب شده بود که به فرموده امام صادق علیه‌السلام تاوان این خطا اسیری و گرفتار شدن به دست حاکم ظالم بود.

وی افزود: بر اساس فرموده امام صادق علیه‌السلام معلی بن خنیس اسرار اهل‌بیت(ع) را فاش کرده بود چون از صحابی خاص بود و روایات بسیاری را از امام شنیده بود و باید اهتمام بیشتری نسبت به حفظ اسرار می‌نمود و تقیه می‌نمود اما بعضی از سخنان را پخش نموده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی تأکید کرد: امام صادق علیه‌السلام هیچ‌گاه معلی را مذمت کلی نکرد بلکه فقط به خاطر عدم حفظ بعضی از اسرار روایی تذکر داد و بشارت بهشت به وی داد و در حق قاتلش نفرین نمود و در حق معلی رحمت خداوند را طلب نمود.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: امام صادق علیه‌السلام توقع داشتند صحابی خاص اهتمام بیشتری نسبت به اسرار روایی داشته باشند و در مواقع حساس تقیه پیشه کرده و هر جایی هر سخنی را بازگو نکنند.

وی افزود: امروزه با وجود فضای مجازی و گسترش رسانه‌های ارتباط جمعی دیگر حتی جلسات چندنفری هم خصوصی نیست و جلسات بازگویی روایات و کرامات اهل‌بیت(ع) باید با دقت بیشتری صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی افزود: هر مدل اظهار ارادت به اهل‌بیت(ع) در هر فضایی صحیح نیست و عدم توجه به سیره‌های تربیتی اهل‌بیت(ع) گرفتاری بزرگ در جامعه فعلی است و آثار دوری از مکتب ائمه معصومین انسان را گرفتار مشکلات می‌کند.

وی در ادامه گفت: با خواب نمی‌شود دین و احکام الهی را ثابت کرد و مبنای اعتقادات باید آیات و روایات باشد به همین خاطر نباید با خواب برای مردم باورسازی کرد چراکه معرفت و عقیده و دینی که با خواب بیاید با خواب هم از بین می‌رود.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: متأسفانه در بین بعضی از جوانان اعتقادی به سید یمانی دروغین که ادعای نیابت از امام زمان(عج) را دارد به وسیله خواب شکل‌گرفته است که باید به هوش بود چراکه خداشناسی و پیامبر شناسی و امام شناسی که بر پایه خواب باشد باطل است و شیطان هم قدرت تصرف دارد.

وی در پایان تأکید کرد: پایه‌گذاری عقاید بر مبنای خواب جهت سست نمودن عقاید و احکام اسلامی در راستای گسترش نظریه قیاس در احکام است که امری باطل بوده و توسط اهل‌بیت(ع) به‌شدت نهی شده است و اولین کسی که در عالم خلقت قیاس نمود شیطان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha