جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدار نمایندگان مشهد مقدس با آیت الله اعرافی

حوزه/ در دیدار نمایندگان مردم مشهد مقدس در مجلس شورای اسلامی با آیت الله اعرافی، مقرر شد، کارگروهی تعیین شود تا بحث تعامل و ارتباط دو سویه حوزه و مجلس شورای اسلامی به خوبی دنبال شود.

حجت الاسلام جعفر فتحعلی زاده معاون مدیر حوزه های علمیه در ارتباطات مجلس و شورای اسلامی در گفت و گو خبرگزاری حوزه، با با اشاره به دیدار آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، و سه تن از نمایندگان مردم شریف شهر مقدس مشهد  که در این شهر برگزار شد گفت: آیت الله اعرافی  در این جلسه،‌با اشاره به لزوم تعامل خوب و سازنده حوزه علمیه و مجلس شورای اسلامی به عنوان یک نهاد قانونگذاری در کشور، بر ارتباط و تعامل هر چه بیشتر این دو نهاد مهم و تاثیرگذار تاکید کرد . برنامه ۵ساله حوزه که برای اولین بار به اجرا در آمده است، اولین محوری بود که مدیر حوزه های علمیه به آن پرداخت و همچنین بر تاثیرگذاری اجتماعی حوزه و طلاب در مسائل گوناگون کشور و اجتماع تاکید شد.

وی ادامه داد: همچنین مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اجرای این برنامه ۵ ساله در حوزه گفت: این برنامه پس از  چهار مرحله دریافت و بررسی هزار ایده، آسیب شناسی، پرداختن به آن و جمع آوری مطالبات انجام شد و بر اساس این سه ضلع اسناد کلان حوزه را تدوین کردیم، اسنادی که  نقش پایه ای و اساسی فعالیت های حوزه را رقم می زنند.

معاون مدیر حوزه های علمیه در ارتباطات مجلس و شورای اسلامی گفت: محور مسجد تراز انقلاب اسلامی از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود که آیت الله اعرافی پیرامون این محور گفت، ۲۰ شاخص برای مسجد تراز تعریف شده است  و همه باید کمک کنیم برنامه بلند مدت برای رسیدن به مسجد تراز داشته باشیم. همچنین در این دیدار قرار شد یک کارگروهی تعیین شود تا بحث تعامل و ارتباط دو سویه حوزه علمیه و مجلس شورای اسلامی به خوبی دنبال شود و از ظرفیت حوزه در جهت پشتوانه فکری مجلس شورای اسلامی استفاده شود.

وی افزود:  حمایت از حوزه های علمیه به گونه ای که در شان و منزلت حوزه باشد؛ بحث نگاه ماموریتی به حوزه داشتن و اینکه حوزه هم باید پاسخگو باشد و هم مطالبه گر و مسائل و مشکلات کلان حوزه و طلاب در برنامه ها از دیگر محورهایی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

وی خاطر نشان کرد:: در این دیدار نمایندگان مشهد مقدس در مجلس شورای اسلامی با استقبال از طرح ها و نظرات آیت الله اعرافی در همکاری و تعامل مجلس و حوزه به بیان دیدگاه های خود در این موارد پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha