پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دهه کرامت

حوزه/ هشت برنامه محوری برای دهه کرامت در نظر گرفته‌شده که شامل کاروان زیر سایه خورشید، آیین خطبه‌خوانی مسجد مقدس جمکران، دیدار با کارکنان و خادمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم و دیدار با استاندار، تجلیل از برخی از پزشکان و پرستاران عرصه سلامت، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و سرکشی به برخی از مناطق محروم قم و ...می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ سید محمدباقر تکیه‌ای امروز در نشست خبری اطلاع‌رسانی برنامه‌های «دهه کرامت» به بیان مجموعه‌ای از برنامه ها که برای ایام دهه کرامت از سوی آستان قدس رضوی در نظر گرفته‌شده پرداخت و گفت: ترویج معارف متناسب با سیره امام رضا(ع)، تبیین و تبلیغ گسترش خدمت کریمانه با تأکید بر امام رضا(ع)، توجه به منویات مقام معظم رهبری به‌ویژه جهش تولید و آمادگی جامعه جهانی به معارف اهل‌بیت(ع) مخصوصاً امام رضا(ع) مهم‌ترین اهداف و محورهای این آستان مقدس در ایام دهه کرامت هستند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی استان قم خاطر نشان ساخت: یکی دیگر از برنامه‌های این دهه برنامه فدای دختر بوده که برگزاری همایش تجلیل از دختران خادم یار نمونه رضوی در عرصه‌های مختلف، دومین سالگرد شهید مدافع حرم ابراهیم رشید، شب‌شعر دخترانه رضوی، دیدار با خانواده معظم تیپ زینبیون، تجلیل از فرزندان خانواده شهدای مدافع حرم و شرکت در همایش دختران محجبه کتاب‌خوان ازجمله برنامه‌هایی هستند که تحت عنوان برنامه فدای دخترم برگزار خواهند شد.

حجت‌الاسلام‌ تکیه‌ای تأکید کرد: توزیع چند صد بسته معیشتی با مشارکت کمیته خادمین شهدا، آزادی هشت نوجوان بدهکار زندانی غیر عمد با مشارکت کمیته خادمین شهدا و توزیع بیش از دو هزار بسته پروتئینی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ازجمله برنامه‌های سهم من از همدلی هستند که در استان اجرا خواهد شد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان قم نسیم مهر رضوی را عنوان برنامه یک‌روزه خادمیان رضوی برشمرد و خاطرنشان کرد: برگزاری اردوی سلامت همراه با میز خدمت کانون‌های تخصصی در شهر کهک، برپایی میز خدمت کانون‌های تخصصی در بوستان‌های شهری، برگزاری میز خدمت کانون‌های تخصصی در مصلی قم و نشاط رضوی و افتتاح پایگاه‌های نشاط رضوی ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های نسیم مهر رضوی هستند.

حجت‌الاسلام‌ تکیه‌ای با تأکید بر برگزاری برنامه‌های پیش‌بینی‌شده با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ابراز کرد: هشت برنامه محوری برای دهه کرامت در نظر گرفته‌شده که شامل کاروان زیر سایه خورشید، آیین خطبه‌خوانی مسجد مقدس جمکران، دیدار با کارکنان و خادمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم و دیدار با استاندار، تجلیل از برخی از پزشکان و پرستاران عرصه سلامت، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و سرکشی به برخی از مناطق محروم قم و ...می‌شوند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی استان قم بیان کرد: کارون‌های گسترده زیر سایه خورشید که بالغ‌بر دو هزار کاروان هستند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به دو هزار نقطه از کشور اعزام می‌شوند.

وی تأکید کرد: برخی از خانواده‌های متوفیان دوران کرونا توسط خادمان حضرت امام رضا(ع) که از مشهد مقدس به شهر قم آمده‌اند مورد تفقد قرار خواهند گرفت، همچنین برگزاری جشن‌های دخترانه میلاد حضرت معصومه(س) در قم از دیگر برنامه‌های این آستان مقدس در دهه کرامت هستند.

حجت‌الاسلام‌ تکیه‌ای در پایان از برپایی ۳۰ عنوان برنامه در ایام دهه کرامت خبر داد و گفت: برنامه عهد و عقد برنامه‌ای است که برای این ایام تدارک دیده‌شده که ازدواج هشت زوج با حضور خادمان امام رضا(ع) در اتاق عقد مسجد مقدس جمکران را خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha